اجتماعیسلامت و پزشکی

زنگ هشدار به صدا درآمد

امروز در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان شرایط کرونایی استان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، استاندار همدان صبح چهارشنبه 18 فروردن ماه، در این جلسه گفت: بر اساس آخرین آمار همه شهرهای استان در وضعیت قرمز و تنها شهرستان اسدآباد در وضعیت نارنجی است و آمار ابتلا به کرونا در استان همدان افزایشی بوده و به صورت کلی شرایط استان ” قرمز ” است.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه تنها راه عبور از شرایط فعلی رعایت پروتکل ها و پرهیز از دورهمی ها و تجمعات است، تصریح کرد: فرمانداران به صورت ویژه و ۲۴ ساعته در همه شهرها مدیریت امور را کنترل کنند تا پروتکل ها رعایت شود.

وی با بیان اینکه آمار به شدت افزایشی است و محدودیت های زیادی داریم و نباید اجازه بدهیم آمار فعلی بیشتر از این شود، ادامه داد: با توجه به قرمز بودن کلیه شهرستان‌های استان، محدودیت های جدید شرایط قرمز کرونایی استان همدان اعمال می شود.

بر اساس دستورالعمل کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان مقرر شد دو سوم ظرفیت کارکنان ادارات استان به صورت دورکاری باشند و تنها دستگاه‌های خدمات رسان و ضروری با ۵۰ درصد ظرفیت کارکنان در محل کار حضور یابند‌.

فعالیت مشاغل و گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل است و فقط مشاغل گروه یک(خدمات ضروری مثل سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و …) مجاز به فعالیت هستند.

مدارس، آموزش‌گاه‌ها، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و کلیه مراکز آموزشی تعطیل و کلیه مراسم مذهبی، نماز جمعه و جماعات تعطیل است.

تردد خودروهای غیربومی(ورود و خروج) به شهرستان‌های قرمز در سراسر استان، تردد بین شهرستانی در سطح استان و تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۳ بامداد ممنوع است.

برگزاری جلسات در شهرهای قرمز حداکثر ۱۵ و شهرهای نارنجی بالاتر از ۲۰ نفر ممنوع است.

تنها شهرستان نارنجی استان اسد آباد است و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند‌.

فرماندار ملایر گفت: ملایر از وضعیت زرد کرونا به قرمز تبدیل شد و تبدیل وضعیت ابتلا به کرونا از پلکانی به آسانسوری، در وضعیت خطرناک و قرمز کرونا قرار دارد.

قدرت الله ولدی در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، افزود: با همراهی مردم، کسبه و اصناف، مدیران و اعضای ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان طی حدود 2 ماه گذشته شرایط ثابتی در کرونا با وضعیت زرد داشتیم، اما سفرهای نوروزی، ورود میهمانان به ملایر، دید و بازدیدها و دورهمی های خانوادگی در ایام تعطیلات فروردین، موجب خیز دوباره این بیماری و قرارگرفتن در پیک چهارم کرونا شد.

وی با اشاره به اینکه تیم های 15 گانه نظارت و بازرسی در این شهر فعال شده اند و با هرگونه تخلف به شدت برخورد می شود، ادامه داد: علاوه بر مسدود بودن ورودی های ملایر در میدان انقلاب و پل انقلاب، میدان استقلال و میدان تعاون و کنترل ورودی و خروجی های شهر توسط پلیس، ورودی های سه شهر زنگنه، جوکار و سامن نیز توسط پلیس مسدود شده است.

این مقام مسئول گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، خروج خودروهای بومی از شهرستان و ورود خودروهای با پلاک غیربومی از شهرستان ممنوع است و در صورت تخلف مشمول جریمه 500 هزار تومانی شده و در صورت سرپیچی، خودرو توسط پلیس متوقف می شود.

وی تصریح کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 22 شب تا 3 بامداد همچنان قابل اجراست و برای خودروهای متخلف جریمه 200 هزار تومانی توسط پلیس و دروبین های نظارتی در سطح شهر اعمال می شود.

ولدی اظهارکرد: تمامی مراسم مذهبی و مناسبت ها، اجتماعات و آموزش های حضوری در سطح شهر، مساجد و مصلی ها، آرایشگاه های زنانه، سینما و تئاتر، حوزه های علمیه، باشگاه ها و سالن های ورزشی و تالارهای پذیرایی تعطیل است و تا 2 هفته محدودیت ها در این شهرستان قابل اجراست

.رشد چند برابری ابتلا به کرونا در ملایرمدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با بیان اینکه طی هفته گذشته، سرعت ابتلا و شمار بیماران کرونایی سرپایی و بستری در ملایر افزایش چشمگیری داشته است، افزود: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا به جرأت می توان گفت تعداد ابتلا و تست کرونا مثبت در ملایر طی هفته گذشته نسبت به هفته اول فرودین ماه، 2 برابر و نسبت به دو هفته آخر اسفند ماه 4-5 برابر افزایش داشته است.

دکتر محسن ترکاشوند در ستاد مقابله با کرونا، تصریح کرد: تا رسیدن به زمان واکسیناسیون سراسری، مردم باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در اماکن شلوغ، مراسم عروسی، ختم و گردهمایی های خانوادگی حضور نداشته باشند تا از این پیک بیماری، به سلامت عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آمارها وضعیت کرونا در ملایر به صورت آسانسوری در حال بالا رفتن است، گفت: در تست های کرونا در اسفند ماه در ملایر 200 مورد مثبت به ثبت رسید و این در حالی است که تنها 15 روز ابتدایی سال 600 مورد مثبت کرونا تست گرفته شده است.مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به جهش شدید بیماری کرونا، تاکید کرد: فراگیری پیک چهارم از دیگر پیک های کرونا بیشتر است و باید گفت تازه با وضعیت قرمز کرونا مواجه شده ایم.

ترکاشوند افزود: اگر در پیک های قبلی چند تن از اعضای یک خانواده درگیر می شدند، در این پیک تمامی اعضای خانواده از کودکان 2 ساله تا افراد مسن و در تمامی سنین به کرونا مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه مهمانی ها و حضور مهمانان آلوده منشا اصلی این پیک است، افزود: در ابتدای فروردین 11 نفر در سه بیمارستان ملایر به دلیل ابتلا به کرونا بستری بودند، این درحالی است که در روزهای اخیر آمار بستری های کرونا به بالای 100 نفر رسیده که آمار 10 برابر شده است.

گفتنی است؛ بر اساس اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ملایر، با توجه به قرارگرفتن ملایر در وضعیت قرمز کرونا کلیه مشاغل گروه ۲.۳.۴ به جز مشاغل گروه ۱ شامل سوپرمارکت ها، داروخانه ها، کالاهای پزشکی و واحدهای تامین کننده مایحتاج اساسی و ضروری مردم مجاز به فعالیت نیستند.کلیه مشاغل ۲.۳.۴ تا ساعت ۱۴ امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین نسبت به تعطیلی اقدام کنند در غیر این صورت طبق دستور ستاد کرونا شهرستان آن واحد متخلف پلمب خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن