سیاسی

مخالفان همکاری ایران و چین، موافقان تعامل با آمریکا

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مخالفان سند همکاری 25 ساله ایران و چین را موافقان برقراری رابطه با آمریکا و غرب دانست.

احمدحسین فلاح در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به نقدهای متعدد و مخالفت‌های برخی از افراد با سند همکاری 25 ساله ایران و چین، مطرح کرد: افرادی که امروز با این سند مخالفت می‌کنند عمدتا همان کسانی هستند که خواهان برقراری ارتباط ایران با کشورهای غربی و به ویژه آمریکا بوده و ایجاد رابطه با این کشورها را به صلاح ایران می‌دانند.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت، با تاکید براینکه این توافقنامه آسیبی به کشور وارد نکرده و ضرری برای نافع کشور ندارد، تصریح کرد: براساس نشست‌هایی که نمایندگان مجلس در این رابطه با مسئولان مربوطه داشته‌اند، باید گفت که درحال حاضر این یک سند همکاری بوده و هنوز به توافقنامه تبدیل نشده است؛ تبدیل این سند به توافقنامه منشروط بر اجازه و نظر مجلس است.

وی عدم اعتماد چین به دولت ایران را تنها دلیل مخالفت این کشور در رابطه با اعلام جزئیات مفاد این سند به مردم و سایرین دانست و گفت: دولتمردان ایرانی باید پاسخگوی به تاخیر افتادن اعلام جزئیات این سند به مردم باشند؛ چراکه چین و روسیه به خوبی از تمایل برقراری ارتباط ایران با غرب خبرداشته و از این رو به دولت ایران بی اعتمادند.

فلاح سندهمکاری 25 ساله ایران و چین را، توافق نظام با چین خواند و افزود: برای انعقاد این توافق خود نظام تلاش داشته و تمام کارهای مربوطه را انجام داده است چراکه دولت همواره به فکر تعامل با غرب است؛ متاسفانه درحال حاضر به دلیل تمایلات دولت با بازار روسیه نیز ارتباطی نداریم

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن