سلامت و پزشکی

رژیم غذایی مناسب در ماه رمضان

یک متخصص طب سنتی رژیم مناسب غذایی ویژه افراد دارای اضافه وزن در ایام ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

دکتر مامک هاشمی هاشمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین،  در رابطه با رژیم غذایی مناسب  افرادی که قصد کاهش وزن در این ماه را دارند، مطرح کرد: این دسته از افراد هنگام افطار به هیچ عنوان نباید از موادقندیو شیرینیجات به مقدار  زیاد استفاده کنند چراکه در روزهای آینده نتیجه معکوس را دریافت کرده و در ساعاتی بعد نیز دچار نوسان و یا افت قند خون می‌شوند.

وی ادامه داد:  این دسته از افراد بهتر است در زمان افطار حداقل‌های مواد قندی و شیرینی جات را استفاده کنند؛ به عنوان مثال تنها یک عدد خرما را مصرف کرده و از تکرار آن در زمان افطار جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه افراد لاغری که در رابطه با کاهش وزن خود در این ایام مضطرب و نگران هستند نیز رژیم غذایی ویژه خود را باید رعایت کنند، اظهار کرد: این دسته افراد برای عدم کاهش وزن محدودیتی در مصرف شیرینی جات نداشته و توصیه می‌شود بعد از صرف افطار در ساعاتی بعد یک وعده غذایی تت عنوان شام را نیز در لیست غذایی خود اضافه کنند؛ لازم به ذکر است باتوجه به فاصله کوتاه افطار تا زمان خواب، افراد باید متناسب با زمان مناسب وعده غذایی خود را تنظیم کنند تا دچار مشکلات در هضم و یا لاغری و چاقی کاذب نشوند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته در زمان افطار، شروع کردن با غذاهای بسیار سبک همانند سوپ‌ها و فرنی‌ها است؛ مصرف غذاهای آبکب و سبک در هر رژیم غذایی توصیه می‌شود.  

هاشمی خوابیدن بعد از صرف سحر و یا افطار به دلیل ایجاد اختلال در هضم و سنگین شدن، ممنوع دانست و گفت: در وعده سحر توصیه می‌شود تا یک وعده غذایی کامل با حجم متوسط و به صورت ساده را آماده کنیم؛ لازم به ذکر است پس از صرف سحری نیز افراد باید بین میل کردن غذا و خوابیدن فاصله ایجاد کنند.  

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن