سلامت و پزشکی

ایران در زمره کشورهای واکسینه شده نیست

فوق تخصص  ICU بیمارستان دکتر مسیح دانشوری اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بی اثر سازی واکسن کووید-19 توسط جدید ترین جهش ویروس (کرونا هندی) را شایعه و بی اساس دانست.

دکتر محمدرضا هاشمیان در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه تمام کشورهای تولیدکننده واکسن، محصول خود را با آخرین جهش‌های ایجاد شده در هند رصد کرده و مطابق آن تغییرات مورد نیاز را انجام می‌دهند، عنوان کرد: اثر پذیری واکسن در جهش‌های جدید مشکلی نیست که مردم در رابطه با آن نگران شوند؛ لازم به ذکر است این رصدها و عدم نگرانی در رابطه با اثر پذیری واکسن، به دلیل واکسینه نبودن کشور، شامل حال ایران نمی‌شود.

پزشک بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید براینکه باتوجه به آمار بسیار پایین واکسیناسیون در ایران نسبت به سایر کشورها در جهان، عنوان کرد: باتوجه به میزان واکسیناسیون باید گفت که عملا ایران در زمره کشورهای واکسینه شده قرار ندارد، از این رو، ورود کرونای هندی در ایران خطرات جبران ناپذیر و بیشتری را نسبت به سایر کشورهای جهان در پی دارد.

وی در رابطه با سخنان اخیر معاون وزیر بهداشت مبنی بر بروز جهش‌های جدید تر کرونا در فصل بهار به دلیل شرایط موجود در این فصل،‌ تصریح کرد: ایجاد ارتباط بین جهش‌های جدید این ویروس و فصل بهار، عملی نادرست و غلط است؛ این دسته از نظرات از دید افراد اهل فن و پزشکان متخصص غیرعلمی است.

هاشمیان ادامه داد: این نظرات نیز همانند باوری غلط است که در سال گذشته رواج پیدا کرد و در بین مردم شایع شد که گرمای هوا کرونا را ازبین می‌برد؛ نتیجه رواج این باور، افزایش هولناک آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در استان‌های جنوبی کشور شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن