اجتماعی

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، ضریب امنیت ملی را بالا می برد

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ضریب امنیت ملی کشور را بالا می برد، گفت: حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در انتخابات خرداد ماه سال جاری، نشانه ماهیت اجتماعی دین اسلام است.

به گزارش پایگاه خبر همدان آنلاین، ناصر قوامی ظهر شنبه 11 اردیبهشت ماه در نشست خبری با اعضای کانون بسیج رسانه شهرستان ملایر، خواستار بسترسازی مناسب برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا شد.

وی با بیان اینکه انتخاباتی که در بستر نظام جمهوری اسلامی ایران شکل می گیرد، جزء با اهمیت ترین مسائل کشور است، افزود: این انتخابات، نماد مردم سالاری دینی ماست.

قوامی با اشاره به اینکه مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران با مردم سالاری تمام دنیا فرق می کند، اظهارکرد: در کشور ما، مردم رکن اصلی محسوب می شوند، به همین دلیل دشمنان درصدد هستند تا ” مردم سالاری ” را در کشور ضعیف کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان با بیان اینکه در طول 42 سالی که از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد ما همواره با دشمنانی مواجه بوده و هستیم که از تمامی راهبردهای جنگ سخت و نرم برای ضربه زدن به نظام و انقلاب بهره بردند، گفت: آرمان های انقلاب اسلامی ایران در وجدان بیدار بشریت نهفته است و اگر هزار سال هم بگذرد ، این آرمان ها منسوخ نمی شود.

وی ادامه داد: در سال 57 دشمنان با کمک منافقین با راه اندازی جنگ های داخلی درصدد خرابکاری بودند اما شکست خوردند.

این مقام مسئول به راه اندازی 8 سال جنگ تحمیلی و شکست دشمنان در مقابل رهبری مدبرانه امام راحل(ره)اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 78 جنگ نرم با برنامه ریزی و سناریوهای های پیچیده نظام استکبار همراه بود که در اندیشه ایجاد آشوب در کشور بودند اما از مردم سیلی سختی خوردند.

قوامی افزود: دشمنان در سال 88 از ” نفوذ” استفاده کردند و به بهانه تقلب در انتخابات قصد براندازی نظام را داشتند که باز با حضور استراتژیک مردم در میدان، دچار شسکت شدند.

وی با بیان اینکه اکنون دشمنان نظام یک جنگ ترکیبی شامل تهدید، تحریم و جنگ نرم را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده اند، گفت: در این جنگ با ایجاد شبکه نفوذ و استفاده از نافرمانی های مدنی و نارضایتی مردم، تظاهرات های خیابانی را شکل می دهند و نا امیدی نارضایتی را در بین مردم افزایش می دهند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان به وجود بصیرت و آگاهی در مردم اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب و برای تحقق آمارن های انقلاب اسلامی، بصیرت و شفاف سازی توسط رسانه ها محقق می شود و باید از این ظریفت قوی بهترین استفاده را کرد.

قوامی بر لزوم حمایت های مالی، معنوی و حقوقی از اصحاب رسانه تأکید کرد و ادامه داد: امروز رسانه ها در خط مقدم جنگ ترکیبی قرار دارند و با ذهنیت سازی و عینیت سازی به مطالبات مردمی و گفتمان انقلاب اسلامی، آرمان های امام و شهدا را محقق می سازند.

■ رسانه ها ” مسئله محوری” را در اولویت قرار دهند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رسانه ها باید ” مسئله محوری” را در اولویت کاری خود قرار دهند، افزود: خبرنگاران با رعایت اخلاق رسانه ای، مطالبات مردمی را از مسئولین پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه جذب، آموزش و سازماندهی اهالی رسانه در رأس کار ما قرار دارد، اظهارکرد: تقویت نیروهای رسانه ها باید توسط بسیج رسانه شکل بگیرد.

قوامی، بسیج را یک مسئله فراجناحی معرفی کرد و افزود: بسیج از بدو تأسیس تاکنون در تمامی حوزه ها و عرصه ها چون سیل، زلزله، محرومیت زدایی، اشتغالزایی، مقابله با کرونا، سازندگی و …حضوری فعال داشته و دارد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان به راه اندازی کمیته ” مصلحین رسانه” یا هیأت منصفه رسانه در همدان به منظور رفع مشکلات حقوقی و قضائی رخ داده برای اهالی رسانه اشاره و خاطرنشان کرد: این سازمان همواره در کنار خانه مطبوعات همکاری مستمری داشته و دارد.

قوامی از برگزاری کارگاه های تخصصی خبرنویسی، گزارش نویسی، مقاله و یادداشت نویسی، عکاسی و… توسط سازمان بسیج رسانه همدان خبر داد و گفت: باید تلاش شود در ملایر نیز هچنین کارگاه هایی برگزار شود.

در ادامه مسئول کانون بسیج رسانه شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه سال گذشته با تشکیل یک گروه جهادی شهدای رسانه، فعالیت کانون آغاز شد، گفت: اعضای این کانون حدود 20 نفر هستند که همکاری مستمر و تنگاتنگی دارند.

شهرام ذبیحی به حضور خبرنگاران برای توزیع ماسک در سطح شهرستان برای مقابله با کرونا، بازدید از پروژه های جهادی و انعکاس اخبار، برگزاری مسابقه تیراندازی، راهیپمایی دهه فجر، مسابقه عکس ایثار و … در طول این مدت توسط کانون بسیج رسانه ملایر اشاره کرد.

وی از انجام اقدامات اولیه برای تشکیل هیأت اندیشه ورزان توسط این کانون خبر داد و برخی مشکلات اهالی مطبوعات و خبرنگاران را مطرح کرد و خواستار پیگیری برای رفع آنها شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن