اجتماعی

سرقت 2 میلیارد تومانی از کیف پول دیجیتال

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی با بهانه رمز ارزها خبر داد و گفت: متهم با پیگیری پلیس فتا دستگیر شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، در توضیح این خبر بیان کرد: چندی پیش یک زوج با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند که فردی با جلب اعتماد آنها و به دست آوردن ایمیل شخصی و حساب کاربری با بهانه مهارت در رمز ارزها اقدام به برداشت 2 میلیارد تومان کرده است.

وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده، پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی متهم را شناسایی و با ارائه ادله انکار ناپذیر وی را دستگیر کردند.

سرهنگ سرخوش نهاد تصریح کرد: متهم در روند بازجویی به اقدام مجرمانه خود اعتراف و برای به دست آوردن مبلغ کلان با شگرد مجرمانه، اعتماد این زوج را جلب کرده بود.

وی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری در سایه‌ی نبود قوانین در خصوص ساماندهی رمزارزها اقدام به کلاهبرداری می‌کنند عنوان کرد: استقبال مردم از این موضوع و نبود اطلاعات و سواد کافی در این زمینه میزان پرونده‌های کلاهبرداری را در پلیس فتا افزایش داده است.

سرهنگ سرخوش نهاد مطرح کرد: متأسفانه سهل انگاری برخی از شهروندان و اعتماد نا به جا  به افراد در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای کلاهبرداری‌های اینترنتی فراهم کرده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان در پایان توصیه کرد: شهروندان به تبلیغات رمز ارز ها در شبکه‌های اجتماعی توجهی نکنند و همیشه آنها را با چشم تردید نگاه کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن