سلامت و پزشکی

الزام آغاز واکسیناسیون با اولویت افراد مسن چیست؟

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان گروه سنی 70 تا 75 سال را اولویت بعدی وزارت بهداشت برای تزریق واکسن کرونا عنوان کرد.

سید جلال بطحایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه سنی 75 سال به بالا از 2 روز گذشته، مطرح کرد: درصورت اعلام وزارت بهداشت و درمان پس از اتمام واکسیناسیون این گروه سنی، اولویت بعدی ویژه سنین 70 تا 75 سال است.

وی در رابطه با دلیل آغاز واکسیناسیون از گروه‌های سنی بالا با توجه به شیوع بیشتر کووید-19 دربین جوانان و کودکان نیز تصریح کرد: در ابتدا باید توجه داشت که مجوز استفاده از واکسن کرونا در تمام جهان برای افراد بالای 18 سال اعطا شده است؛ از این رو امکان واکسیناسیون کودکان و نوجوانان زیر 18 سال هنوز وجود ندارد.

بطحایی ادامه داد: هدف اصلی از انجام واکسیناسیون افراد، کاهش مرگ و میر و نزول آمار موارد منجر به بستری در بیمارستان‌هاست از این رو آغاز واکسیناسیون  با الویت گروه سنی بالا باعث می‌شود تا زودتر کادر درمان به 2 هدف اصلی خود دست پیدا کنند چرا که همواره آمار مرگ و میر در بین افراد مسن به هگام بروز انواع بیماری‌ها به ویژه کروناویروس بیشتر است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن