فرهنگ و هنر

سند فرهنگی استان همدان تدوین و اولویت ها در حال احصا و شناسایی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه سند فرهنگی استان همدان تدوین و اولویت ها در حال احصا و شناسایی است،گفت:شهرستان ملایر در عرصه فرهنگی، اقتصادی و عالمان فرهیخته دارای داشته های قوی است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین،آیت الله شعبانی موثقی ظهر یکشنبه ۲۳ خرداد ماه در شورای فرهنگی عمومی و شورای قرآن شهرستان ملایر،افزود: ملایر داشته های قوی در حوزه فرهنگی، اقتصادی، منابع غنی، علمای فرهیخته و بزرگ و شهدای شاخص و 2 برند جهانی انگور و منبت دارد.

وی اظهار داشت: وجود وحدت و همگرایی در ملایر زبانزد و قابل تقدیر است و مردم این شهرستان و خانواده های شهدا در تمامی صحنه ها نظام اسلامی را همراهی کرده اند.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه مساله فرهنگ بسیار مهم است و نیاز به توجه مدیریتی، کار علمی و پژوهشی دارد،افزود: شورای فرهنگ عمومی به کمیته های تخصصی نیاز دارد و باید از ظرفیت نخبگان دانشگاهی برای خلق ایده های اجرایی استفاده شود.

وی ادامه داد: فرهنگ از سوی داوطلبان ریاست جمهوری مورد غفلت واقع شده است و چنانچه برنامه اقتصادی قوی و تیم اجرایی داشته باشند؛ معنایش این نیست که از فرهنگ غفلت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: جایگاه قانونی شورای فرهنگ عمومی تعریف نشده و این یک خلاء است که موجب شده در مدیریت فرهنگی خلاء داشته باشیم.

وی یادآور شد: اخیرا آیین نامه شورای انقلاب فرهنگی تغییر یافته و پس از ابلاغ، مصوبات شورا در حکم قانون خواهد بود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی نسبت به پیوست نگاری و پیوست های فرهنگی توجه ویژه داشته باشد.،گفت: برای بودجه های قرآنی یک ردیف بودجه مستقل تعریف شود.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: این شهرستان همواره در حوزه های فرهنگی و قرآنی سرآمد بوده و هست و ظرفیت های بالایی در این زمینه دارد.

قدرت الله ولدی با اشاره به اینکه با همه کش و قوس هایی که در کشور وجود دارد، ملایر روی ریل توسعه است و مردم این شهرستان همیشه همراه نظام بوده اند،گفت: مردم ملایر تمام این توانمندی ها، ظرفیقت ها و استعدادها را با تقدیم 1100 شهید والامقام به انقلاب اسلامی ثابت کردند.

وی ادامه داد: مشارکت بالای 60 درصد در 12 دوره انتخابات ریاست جمهوری و بالای 65 درصد در پنج دوره انتخابات شوراهای اسلامی نشان از فرهنگ بالای مردم شهرستان ملایر دارد.

ولدی افزود: دارا بودن 2 برند جهانی انگور و مبل و منبت، شهر شاخص فرهنگی استان همدان، وجود فرهیختگان و عالمان بزرگ و رشد و توسعه در حوزه های مختلف، نشان می دهد مردم این شهرستان ویژه بوده اند که چنین ویژگی هایی را به دست آورده اند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با وجود تمامی توانمندی ها به ویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی، شهرستان ملایر نیازمند نگاه حمایتی و کمک ویژه مسئولان استانی و امام جمعه همدان است.

ولدی گفت: بسترهای لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات 28 خرداد در این شهرستان مهیاست و مردم با حضور و مشارکت پرشور خود حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن