اقتصادی

مطالبه نانوایان به حق است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان کمبود آرد و گندم در استان را کذب محض دانست.

ظاهر پورمجاهد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کمبود آرد و گندم در استان، مطرح کرد: انتشار اخباری در این رابطه کذب محض بوده و حقیقت ندارد؛ لازم به ذکر است مشکلات پیش آمده برای نانوایان در رابطه با اعتراض این افراد به قیمت نان بوده که از دید این قشر، تعرفه مصوبه همخوانی با تورم و گرانی ندارد.

وی ورود دادستان به مشکل نانوایان را مربوط به مسئله کمبود آرد و گندم ندانست و افزود: پیگیری‌های دادستانی مربوط به نحوه تقسیم آرد و استفاده از آن توسط نانوایان است؛ لازم به ذکر است از چند روز گذشته خرید گندم آغاز شده و حدود 10 هزار تن گندم به مبلغ 23 میلیارد تومان تهییه شده است از این رو مشکلی بابت تامین این محصول مهم در استان وجود ندارد.

پورمجاهد با تاکید براینکه هیچ‌گونه کمبود آرد در استان وجود ندارد، اظهار کرد: از 2 روز گذشته بازرسی‌ها بر عملکرد نانوایان افزایش یافته و از تعطیلی نانوایی‌ها به بهانه نامتناسب بودن قیمت نان و بیان مطالب کذب همانند کمبود آرد جلوگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان درخواست نانوایان مبنی بر افزایش قیمت نان به‌دلیل تورم و بالا رفتن هزینه‌های مربوطه را، مطالبه‌ای به حق خواند و تاکید کرد:  به‌دلیل بروز نارضایتی و مطالبه نانوایان در سطح کشور، از مسئولان کشوری دستور داریم تا فرصتی را برای اصلاح قیمت به وزارت‌خانه و ارگان‌های مربوطه بدهیم؛ از این رو تا اعلام کشوری تعرفه نان، مسئولان استانی اجازه قیمت گذاری ندارند.

 پورمجاهد با تاکید براینکه همدان نخستین استان پیشرو در بحث جلوگیری از قاچاق آرد است، عنوان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوط به خرید آرد نانوایان، از میزان سهمیه نانوایی مطلع شده و پی به تخلف آن فرد ببرند؛ در این سامانه، نانوایان می‌توانند با رمز پویا سهمیه موردنظر را خریداری کرده و به طور دقیق محصول را سفارش دهند.

وی ادامه داد: همچنین شایان ذکر است میزان مصرف برق و گاز ناوایی‌ها دائما رصد می‌شود؛ مصرف کم خارج از عرف یک نانوایی به معنای عدم ارائه خدمت به مردم است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن