سلامت و پزشکی

کرونا دلتا در همدان پنهان است

سرپرست معاونت امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان از احتمال بالای چرخش کروناهندی در استان به‌دلیل وجود حجم بالای مسافر از شهرهای جنوبی کشور و به ویژه سایر مناطق قرمز خبرداد.

دکتر محمد خزایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با تاکید براینکه تاکنون نتایج آزمایشگاهی موارد مثبت کرونا هندی در استان را تایید نکرده‌اند و به بیانی دیگر، این نوع جهش یافته ویروس در استان به صورت رسمی مشاهده نشده است، مطرح کرد: به احتمال بسیار زیاد باتوجه به ورود قابل توجه مسافر از استان‌های جنوبی کشور و سایر مناطق قرمز کرونایی، جدید ترین نوع جهش یافته کووید-19 در استان درحال چرخش است.

وی با بیان اینکه تفاوت چندانی بین عوارض و علائم کرونا دلتا با جهش‌های پیشین خود وجود ندارد، اظهار کرد: خواهشمندیم شهروندان از حضور در اجتماعات، دورهمی‌ها و اماکن شلوغ اجتناب کرده و پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

خزایی در رابطه با کاهش سنی مبتلایان در پی شیوع گونه‌های جهش یافته این بیماری، تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای ورود کووید-19 تاکنون شاهد کاهش چشمگیر سن مبتلایان به این ویروس نیستم؛ از این رو درحال حاضر گروه سنی مبتلایان در استان همانند سال گذشته بیشتر مربوط به رده سنی بزرگسالان است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن