اجتماعی

اعتقادی به تاثیر صد در صدی تسهیلات بهزیستی بر زندگی مددجویان نداریم

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه اعتقادی به تاثیر صد در صدی تسهیلات این سازمان بر زندگی مددجویان نداریم، گفت: باور داریم اعتبارات و کمک‌های بهزیستی می‌تواند تنها باعث تسهیل سازی روند فعالیت این دسته از افراد شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین،مهدی دیناری ظهر یکشنبه 27 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعطای وام 50 میلیون تومانی ویژه اشتغال با سود کم و بازپرداخت بلند مدت به مددجویان این سازمان، مطرح کرد: سال گذشته این وام 50 میلیون تومانی براساس شرایط مندرج در آن علاوه بر افراد درگیر به اعتیاد به سایر مددجویان نیز تعلق گرفت؛ لازم به ذکر است این این وام و سایر تسهیلات ارائه شده ازسوی بهزیستی هیچ‌گاه به طور کامل نمی‌تواند در زندگی مددجویان اثرگذار باشد اما از آن به عنوان یک راه برای تسهیل سازی در روند فعالیت آنان می‌توانیم یاد کنیم.

وی از 2 برابر شدن مبلغ وام اشتغال در سال جری خبرداد و افزود: در بحث اشتغال خود بهزیستی نیز مطالبه گر بوده و جهت تشویق کارفرمایان به استخدام مددجویان این سازمان، باتکیه بر حمایت‌های کشوری علاوه بر اعطای وام مذکور با شرایط ویژه مددجویان به صاحبان مشاغل، معافیت مالیاتی به مدت 5 سال را نیز برای این اشخاص درنظر گرفته است؛ براساس تبصره 16 مشاغل خانگی، روستایی و صاحبان مشاغل در صورت استخدام مددجویان بهزیستی اجازه دریافت این وام با سود 14 درصد با مدت زمان بازپرداخت 7 ساله را دارند.

دیناری همچنین از حمایت 82 کودک مبتلا به بیماری پی کی یو خبرداد و افزود: این بیماری در ابتدای تولد بدون علامت بوده اما به‌تدریج در پایان ماه‌های اول دچار تأخیر در تکامل، استفراغ، کاهش رشد، روشن شدن رنگ موهای سر و چشم و تشنج می‌شود؛ سپس با افزایش سن، کوچکی دور سر، بی‌قراری، کاهش توجه، حرکات تکراری دست‌ها و اندام‌ها و عقب‌ماندگی ذهنی بروز می‌کند؛ تاکنون به طور رسمی 82 بیمار تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید براینکه در بحث اعتیاد علاوه براین سازمان 18 ارگان دیگر نیز وظیفه نظارت و فعالیت را دارند، اظهار کرد: پیشگیری و آموزش در مناطق خطرخیز به‌ویژه مادران و کودکانی که سرپرست خانوارشان در گیر اعتیاد هستند از جمله الویت‌های بهزیستی در حوزه اعتیاد است.

وی در رابطه با کلینیک حقوق کودکان که به تازگی در استان همدان افتتاح شده است، توضیح داد: کودکانی که تحت پوشش بهزیستی هستند مشکلات زیادی دارند اما این مرکز با محوریت و مسئولیت قوه قضائیه فعالیت می کند و ما فقط یکی از اعضای هیئت مدیره هستیم.

دیناری با بیان اینکه از سال ۹۲ تا ۹۹، دو هزار و ۲۰۱ واحد تحویل مددجویان بهزیستی شده است، ادامه داد: ۳۶ میلیارد ریال توسط بهزیستی، ۲۸ میلیارد ریال توسط دستگاه های همراه، ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۱۱۰ میلیارد ریال آورده مددجو برای دریافت مسکن، بوده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان با اشاره به کمبود فضای نگهداری مراکز شبانه روزی در استان همدان، اظهار کرد: در حال حاضر موفق به دریافت دو مجوز برای مراکز نگهداری از معلولان جسمی با ظرفیت ۳۰ نفر برای هر مرکز، شدیم.

دیناری دررابطه با  واکسیناسیون  مددجویان بهزیستی نیز، گفت: تمام مددجویان و کارکنان مراکز شبانه روزی بهزیستی، واکسن دریافت کردند مگر درصورتیکه خودشان نخواستند یا اندیکاسیون پزشکی نداشتند برای واکسیناسیون سایر افراد تیز هنوز دستورالعملی دریافت نکردیم.

وی درپایان، خاطرنشان کرد: مسئله مناسب سازی پیچیده است، ما در این زمینه یک سازمان مطالبه گر هستیم و رئیس ستاد، شخص استاندار است اما ما از نظر قانونی اختیار پیگیری در این زمینه را داریم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن