اجتماعی

قیمتت چند؟

تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که چقدر می‌ارزید؟ اگر تمام دارایی و ثروت مادی شما به باد برود، شما چقدر می‌ارزید؟
جواب این سوال معیار واقعی ثروت شماست.

یک روانشناس معتقد است که بسیاری از افراد اگر پول و دارایی مادی خود را از دست بدهند، دیگر هیچ چیز ارزشمندی ندارند

به عقیده این روانشناس آنها کسانی هستند که فاقد ذهن خلاق بوده و هرگز برای توانمندتر کردن خود گامی برنداشته‌اند.

سحر ایزدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین با بیان اینکه افراد متکی به ثروت مادی خود مانند یک بمب ساعتی هستند اظهار کرد: دغدغه این دسته از افراد به دست آوردن مادیات بیشتر و زندکی تجملاتی است که اگر روزی به هر علتی این افراد قسمتی از سرمایه خود را از دست بدهند، احساس پوچی کرده و خود را یک آدم بی ارزش می‌بینند.

وی ادامه داد: برای ثروتمند شدن و ثروتمند ماندن قبل از هرچیز باید ذهن ثروتمندی داشته باشید و تنها آنهایی ذهن ثروتمند دارند که به خودسازی می پردازند.

ایزدی با بیان چند راه مهم برای خودسازی عنوان کرد: افراد برای خودسازی در ابتدا باید باورهای خود را قوی کنند، اعتماد به نفس داشته باشند، از قدرت خلاقیت خود بهره ببرند و تلاش کنند تا مهارت‌های ارزشمندی را در زندگی کسب کنند.

این روانشناس با تاگید بر اینکه خودشناسی می‌تواند خداشناسی را به دنبال داشته باشد تصریح کرد: هنگامی که انسان به شناخت کامل از روحیات و خلقات خود برسد و ارزش خود را فراتر از مادیات بداند قطعا برای شناخت پروردگار خود و همچنین پیشرفت در مسیر تکامل قدم می‌گذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر انسانی باید برای خود ارزشی فراتر از مادیات و جدا از تمام زندگی روزمره تعیین کند در غیر این صورت با گذشت زمان و در بطن زندگی به آدمی تبدیل می‌شود که هیچ آرمان و ارزشی برای خود نداشته و بی هدف به گذران زندگی ادامه می‌دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن