سلامت و پزشکی

پرداخت‌های بی سابقه بیمه سلامت به موسسات و مراکز درمانی استان


مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت 500 میلیارد ریال به مراکز و موسسات درمانی استان همدان بابت مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه 1400 خبر داد .


سعید فرجی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون مبلغ 500 میلیارد و 605 میلیون ریال به موسسات و مراکز درمانی استان همدان پرداخت شده است، مطرح کرد: از این رقم، مبلغ 167میلیارد و 614 میلیون ریال مربوط به هزینه های سطح یک روستایی و مابقی یعنی مبلغ 332 میلیارد و 991 میلیون ریال به بیمارستانهای دولتی دانشگاهی، دولتی غیردانشگاهی و سایر موسسات و مراکز خصوصی و خیریه پرداخت گردیده است.


وی با اشاره به تسویه مطالبات سال 99 موسسات و مراکز درمانی استان اظهار داشت: در سال 99 مبلغ 4 هزار و 32 میلیارد ریال به موسسسات و مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان همدان پرداخت شد که از این مبلغ 693 میلیارد ریال مربوط به هزینه های سطح یک روستایی و مابقی به بیمارستانهای دولتی دانشگاهی، دولتی غیردانشگاهی و سایر موسسات و مراکز خصوصی و خیریه پرداخت شد.


فرجی اظهار داشت : با توجه به شرایط خاص کنونی و لزوم حمایت های همه جانبه دستگاه ها از حوزه سلامت به ویژه پرسنل فداکار کادر درمان که با جانفشانی در حال مقابله با ویروس خطرناک کرونا هستند ، پرداخت به موقع مطالبات موسسات و مراکز درمانی در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار دارد.


مدیرکل بیمه سلامت همدان در ادامه با بیان این که در طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان به پیشرفت های خوبی رسیدیم، بیان داشت: سازمان بیمه سلامت در راستای استقرار دولت الکترونیک، چاپ دفترچه های بیمه سلامت را متوقف نمود. این طرح منجر به تسریع روند ارائه خدمات درمانی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع، شفافیت در رسیدگی و بررسی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ و تنظیم هوشمند اسناد رسیدگی بر اساس قوانین مربوطه می‌شود.


وی همچنین در خصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی تصریح کرد: با توجه به اوج گیری شیوع کرونا در استان و کشور، سازمان بیمه سلامت تمام تلاش خود را جهت حمایت های بیمه ای و درمانی از بیمه شدگان در کشور به کار بسته است و در این مسیر داروی بیماران مبتلا به کرونا مانند فاویپیراویر، رمدسیویر و …. همچنین آزمایش PCR تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.


فرجی در پایان یادآور شد: مردم می توانند با مراجعه به سرویس خدمات غیرحضوری (سامانه خدمات شهروندی) بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه ای خود مطلع شوند. همچنین هرگونه سوال و یا مشکلی در خصوص خدمات بیمه سلامت را از طریق سامانه تلفنی 1666 پیگیری نمایند .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن