سلامت و پزشکی

افزایش آمار بستری کودکان مشکوک به کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از افزایش آمار بستری کودکان مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان خبرداد.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر رتبه نخست استان همدان در حوزه بستری کودکان مبتلا به کرونا در کنار استان‌های خراسان رضوی، مازندران و فارس در کشور، مطرح کرد: هرساله در فصل تابستان شاهد بروز مشکلات گوارشی دربین کودکان هستیم؛ باید توجه داشت که علائم مشکلات گوارشی مشابه با نشانه‌های کرونا بوده و از این رو برای اعلام نظر قطعی باید آزمایشات دقیقی اخذ شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه درسالجاری شاهد افزایش بستری کودکان در بیمارستان‌ها به دلیل مشکلات گوارشی هستیم، عنوان کرد: تمامی این افراد در زمره کودکان مشکوک به کرونا تلقی شده و باید از آنان آزمایشات لازم گرفته شود.

جلیلی با اشاره به نحوه سیستم گزارش دهی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا، عنوان کرد: استان همدان در زمره مناطقی در کشور است که روزانه گزارشات اولیه و آمارهای بیماران بستری شده را به وزارتخانه ارسال می‌کند؛ از این رو احتمال می‌رود اخبار منتشر شده به‌دلیل آمارهای ارسال شده به وزارت بهداشت و درمان باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در رابطه با آخرین وضعیت بیمارستان‌های استان نیز تصریح کرد: باتوجه به تکمیل ظرفیت تمامی بیمارستان‌ها، درحال افزایش فضا از طریق برپایی بیمارستان‌های صحرایی در محوطه مراکز درمانی به منظور پذیرش و رسیدگی به بیماران سرپایی هستیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن