سلامت و پزشکی

سن بالا و بیماری‌ زمینه‌ای دلایل فوت دریافت کنندگان واکسن کرونا

رئیس مرکز بهداشت همدان آمار بالای فوت دربین  افراد واکسینه شده را مربوط به سن بالا و بیماری‌های زمینه‌ای آن‌ها دانست.

دکتر محمدخیراندیش در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به آمار قابل توجه مرگ و میر در بین افراد دریافت کننده هر 2 دوز واکسن کرونا در کشور، مطرح کرد: یافتن چرایی این اتفاقات نیازمند مدت زمان نسبتا طولانی جهت مطالعات علمی است؛ اما باید توجه داشت که اکثر این افراد در کشور به دلیل بالا بودن سن و یا دارا بودن بیماری‌هایی خاص در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، از این رو درحال حاضر سن بالا و بیماری زمینه‌ای را می‌توان ازجمله دلایل مهم فوت پس از دریافت واکسن عنوان کرد.

وی با تاکید براینکه ارائه تمامی نظرات قطعی و علمی در حوزه واکسن کرونا نیازمند مدت زمان نسبتا زیادی است، یادآور شد: احتمال می‌رود تداخل بیماری و سن بالا در گروه‌های خاص عامل اصلی مرگ‌ومیر دربین این افراد باشد چراکه درحال حاضر بیشترین گروه‌های دریافت کننده واکسن در ایران را افراد مسن و بیماران خاص تشکیل داده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت همدان همچنین از تزریق 200 هزار دوز واکسن در شهرستان خبرداد و گفت: 150 هزار دوز در مرحله اول و 51 هزار دوز برای دومین مرحله واکسیناسیون بین افراد هدف تزریق شده است.

خیراندیش در پایان افزود: از روزجاری متولدین سال‌های 48، 49 و 50 اجازه ثبت نام در سامانه مربوطه را جهت دریافت واکسن کرونا دارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن