سلامت و پزشکی

مصرف کورتون، عامل بروز قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان مصرف کورتون برای بیماران مبتلا به کرونا را دلیل بروز قارچ سیاه دربین این افراد عنوان کرد.

دکتر حسن بهرامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با تاکید بر عدم مشاهده قارچ سیاه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان همدان، مطرح کرد: درمان با کورتون یکی از ارکان اصلی برای بهبود بیماران حاد و فوق حاد مبتلا به کووید-19 درنظر گرفته شده است؛ از این رو با کاهش شدید سیستم ایمنی فرد مبتلا به دنبال استفاده از این دارو، می‌توانیم گاها شاهد بروز بیماری و عفونتی به نام قارچ سیاه در بدن آنان باشیم.

وی با بیان اینکه بیماری قارچ سیاه به هیچ عنوان مسری و همه گیر نیست، مطرح کرد: این بیماری در افراد مسن و کسانی که دارای نقص سیستم ایمنی سلولی هستند مثل بیماران قلبی، دیابتی، مبتلا به سرطان و بیماران پیوندی بیشتر بروز پیدا می‌کند.

بهرامی با اشاره به اینکه این بیماری بسیار فرصت طلب است، تصریح کرد: شایعترین عارضه درگیری در این بیماری مخاط بینی، دهان، چشم و درگیری سینوس‌ها هست و به سرعت بیمار دچار تخریب در غضروف و استخوان‌ها می‌شود، همچنین علائم آن به‌صورت تغییر رنگ به شکل سیاه، خوردگی استخوانی و خارج شدن ترشحات خونی از دستگاه تنفسی فوقانی و یا تحتانی است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان خاطرنشان کرد: این بیماری ربطی به کرونا و عوارض مربوطه نداشته و در صورت دارا بودن سیستم ایمنی بسیار ضعیف مشکل ساز و گاها مرگبار می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن