اجتماعی

برون سپاری ‏شهرداری الکترونیکی ملایر در حال رقم خوردن

با حضور سرپرست شهرداری ملایر، رییس شورای اسلامی شهر ملایر، مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر و معاونین بخش‌های مختلف شهرداری ملایر و اصحاب رسانه از تعداد ‏کثیری از پروژه های عمرانی شهرداری ملایر که در حال احداث و تکمیل هستند، بازدید به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، سرپرست شهرداری ملایر در بازدید از پروژه شهید کاملی با اشاره به اینکه پروژه شهید کاملی در چهار طبقه به مساحت ‏هزار و ۳۵۰ متر مربع در حال تکمیل است، بیان کرد: در این پروژه بسیار مهم واحد شهرسازی ‏و ساختمانی، مدیریت شهری و سیستم بایگانی شهرداری را تجمیع کردیم همچنین تلاش شده است تا واحد درآمد شهرداری که شامل بایگانی اصناف بایگانی ، نو سازی و شهرسازی است در این مرکز ‏تجمیع شوند تا مراجعه‌کنندگان از بروکراسی اداری در امان بمانند و همه امورات شان در این مرکز انجام شود.

حسین بابایی با بیان اینکه طی قراردادی با پیمانکار، ‏کل سطح شهر ملایر در حال ممیزی شدن و پلاک کوبی است، افزود: عملاً بستر دیجیتال کردن شهرداری در حال ‏انجام شدن است.

وی با بیان اینکه با ممیزی شدن کد پستی، کد نوسازی و … مقدمه ای برای برون سپاری ‏شهرداری الکترونیکی و ایجاد یک بانک اطلاعاتی رقم می خورد، اظهارکرد: در این صورت خدمات دهی به شهروندان سهولت و سرعت مضاعفی می گیرد.

سرپرست شهرداری ملایر در ادامه بازدید از پروژه های شهرداری در جمع خبرنگاران در بازدید از پروژه ‏سازمان مدیریت حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری ملایر گفت: یکی از بحث هایی که در این دوره مد نظر ما بود، موضوع ‏ساماندهی مراکز اداری شهرداری و تجمیع انبارها به منظور حفظ و نگهداری ‏تجهیزات شهرداری و سوی دیگر مدیریت منابع انسانی بود.

بابایی با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که ما داشتیم فرسودگی ‏ماشین آلات سنگین شهرداری بر اثر تغییرات جوی بود، اظهار کرد: در محل سازمان مدیریت و حمل و نقل، بار و ‏مسافر دیوارکشی صورت گرفت و به منظور نگهداری ماشین آلات سنگین، چند ” سایه بان” احداث شد.

وی ‏بیان داشت: همچنین به منظور مدیریت بحران در مواقع حوادث غیر مترقبه، محلی برای اسکان نیروهای انسانی و کارگران در محل مرکز مدیریت ‏بحران احداث شد.

بابایی با بیان اینکه واحد موتوری شهرداری در مرکز واحد مدیریت خدمات شهری متمرکز ‏شده است، خاطرنشان کرد: خدمات این پروژه به صورت چندمنظوره مورد استفاده قرار می گیرد و تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ‏در این حوزه هزینه شده است.

در ادامه بازدید از ‏پروژه های شهرداری ملایر، از پارک منطقه ای شقایق با مساحت ۱۸۰۰۰ متر مربع بازدید به عمل آمد، این پروژه تاککنون یک ‏میلیارد تومان هزینه دربرداشته و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار سال آینده به ‏بهره‌برداری برسد.

همچنین خبرنگاران از پروژه روند احداث کانال پشت ناسیونال بازدید کردند؛ سرپرست شهرداری ملایر ‏در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این پروژه از محل منابع داخلی و بازآفرینی به طول ۱۲۰۰ متر مربع در حال انجام است، بیان ‏کرد: فعلاً ۴۰۰ متر مربع از این فضا پوشیده شده و چهار میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه این کانال به رودخانه حاجی آباد وصل می شود و از آنجا فاضضلاب کانال به تصفیه خانه فاضلاب به حاجی آباد رسیده و تصفیه می‌شود، گفت: این کانال دو منظوره بوده و در ‏زمان جاری شدن سیل می تواند آب های سطحی را به خارج از شهر هدایت کند.

بابائی اظهارکرد: این کانال سالانه دو یا سه بار توسط ‏ شهرداری لایروبی شده و زباله‌های داخل آن جمع آوری می شود.

وی در حاشیه بازدید از پروژه چند منظوره مجتمع تجاری- فرهنگی جویبار به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در سه ‏طبقه با ۷ دهن مغازه و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد، افزود: تا کنون ۳ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه شده ‏است و آموزش شهروندی، توانمند سازی، احداث کتابخانه و ایجاد فضای مناسب برای سرگرمی و آموزش کودکان در این مجموعه ‏مد نظر قرار گرفته است.

بابائی گفت: این پروژه در مرحله نازک کاری است و سبک نمای آن قرار است سنتی کار شود، همچنین پروژه ‏مجتمع تجاری بهارستان با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع شامل بخش های مختلف در حال احداث بوده و قرار است ‏در این مرکز، مرکز فرماندهی آتش نشانی، مرکز آمادگی جسمانی نیروهای آتش نشانی، مرکز اسکان موقت شهرستان در مواقع ‏بحرانی و نمایشگاهی احداث شود.

سرپرست شهرداری ملایر با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیارد تومان اعتبار ثبت شده است و ۲ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار برای اتمام آن ‏مورد نیاز است، گفت: پروژه رستوران غار و پروژه رستوران سنتی بام ملایر نیز از دیگر پروژه های کلیدی شهرداری است.

وی به آغاز عملیات طعمه گذاری علیه موش در سطح شهر ملایر برای نخستین بار، با توجه به افزایش جمعیت موش در سطح شهر بویژه در کانال ها و انهار و پارک ها و بوستان ها توسط شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری به منظور کنترل جمعیت این جانور اقدام به شروع عملیات طعمه گذاری با دو نوع سم (ویژه نقاط مرطوب و خشک) اقدام کرد، این عملیات که برای نخستین بار به طور گسترده در سطح سهر انجام می شود در طول سال در چند نوبت تکرار خواهد شد.

بابائی در مورد سایر که از جمله این ‏پروژه های در حال تکمیل شهرداری ملایر، به بازسازی پروژه ‏پارک بانوان ۲ ، در حال احداث بودن ‏مجموعه تفریحی توریستی مینی ورلد، اشاره کرد و گفت: ساخت بنای تاج محل به مساحت ۲۰۰ متر مربع و یک هشتم ابعاد واقعی، ساخت ‏بنای آرامگاه فردوسی در ابعاد یک چهارم ابعاد واقعی، ساخت بنایی دیوار چین به طول ۱۱۵ متر عرض ۳ و ارتفاع ۵ متر، ساخت ‏بنای اهرام ثلاثه مصر به مساحت ۱۲۵ و ابعاد واقعی، ساخت بنای کاخ خورشید به مساحت ۲۵۰ متر مربع و یک دوم ابعاد واقعی و ‏ساخت بنای گنبد قابوس به ارتفاع ۱۸ متر و ۱۴ مبنای واقعی صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: ساخت بنای دروازه قرآن به طول ۱۳ متر، ساخت بنای باغ مشاهیر ‏به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع، ساخت بنای باغ دولت آباد به مساحت ۲۰۰ متر مربع، ساخت بنای قلعه فلک الافلاک به مساحت ۷۰۰ ‏متر مربع تکمیل به مساحت ۷۰۰ متر مربع،آمفی تئاتر به طول ۶۵ متر و شعاع ۳۰ متر، ساخت بنای آرامگاه بوعلی ‏به مساحت ۱۳۵ متر مربع، بازسازی بنای آکروپلیس و برج پیزا به ابعاد ۱۳۰ متر مربع، ‏ساخت بنای دروازه براندنبورگ به طول ۱۰ متر ارتفاع یازدهم و مساحت تقریبی ۱۴۰۰۰ متر دیوارکشی و احداث بنای طاق بستان به ابعاد یک دوم ابعاد واقعی انجام شد.

سرپرست شهرداری ملایر به احداث بنای چغازنبیل به مساحت ۱۰۰ متر مربع، تکمیل میدان یادبود شهدا تکمیل تندیس باغ مشاهیر، سنگ‌چینی ‏سیل‌بند به طول ۱۰۰ متر مربع در ارتفاع ۶ متر و قطر ۲ متر ساخت و نصب فلاور باکس به تعداد ۵۰۰۰ عدد اشاره کرد و گفت: در بام ملایر تکمیل پروژه رستوران سنتی به مساحت ۲۳۰ متر مربع و تکمیل ‏پروژه رستوران جزیره مساحت ۵۹۰ متر مربع را در دستور کار داریم.

وی به احداث مجموعه متل ها به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و با ۵۰۰ متر ‏طول، دیوارکشی به تکمیل مجموعه جویبارهای مصنوعی به طول ۳۰۰۰ متر و آبرسانی به کوه گرمه ملایر به طور ۱۲۰۰ ‏مترمربع اشاره کرد و در رابطه با سایر پروژه‌های شهرداری ملایر افزود: احیا و بازسازی آبنما و پیاده راه بلوار پارک به ‏طول ۹۰۰ متر و عرض ۷ متر، ساماندهی بلوار حاج محمد ملایری به طول ۳۰۰۰ متر، ساماندهی بلوار حاج طوسی به طول ‏‏۲۵۰۰ متر، ساماندهی بلوار کریم خان زند به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری با هزینه‌ای ‏افزون بر ۱۰ میلیارد ریال رقم خورد.

سرپرست شهرداری ملایر بیان کرد: دیوارکشی نهالستان شهرداری به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع، احیا و بازسازی مهمانسرای پارک به ‏مساحت ۷۰۰ متر مربع، تکمیل بوستان شقایق به مساحت ۱۸ هزار متر مربع، ساخت دیوار حائل کنار استخر کوثر به طول ۲۰۰ ‏متر و احداث سایبان در مجموعه خدمات شهری به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع از جمله اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر به ‏شمار می آید.

بابایی با بیان اینکه امروز مردم از شعاردادن خسته شده اند و عمل می خواهند، اظهار امیدواری کرد: هرکسی که در راس مجموعه شهرداری قرارمی گیرد باتوجه به دو برند جهانی ملایر برنامه ریزی و اقدام کند.

تفکیک زباله باید از منازل صورت بگیرد

در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری ملایر در حاشیه بازدید از دفتر امور ‏خدمات شهری اظهار کرد: پروژه اسکان کارگری و اداری به مساحت ۶۳۰ متر مربع در سه طبقه با ۹۵ درصد ‏پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و تاکنون ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای آن صرف هزینه صرف شده است.

مجتبی داوری بیان ‏کرد: این پروژه شامل اسکان رانندگان و کارگران شهرداری در زمان بارندگی، سیل و وقوع حوادث می شود و دارای حمام، ‏دستشویی، سرویس بهداشتی و استراحتگاه است.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر در زمینه اقدامات صورت گرفته برای حمل ‏و نقل زباله اظهار کرد: تفکیک زباله و کاهش مقدار رطوبت زباله باید از منازل شهروندان صورت بگیرد تا شیرابه های زباله ‏کاهش یابد.

داوری با بیان اینکه ما بسیاری از ماشین آلات حمل زباله را اصلاح کردیم، بیان داشت: در زمینه کاهش ریزش شیرابه ‏تلاش کردیم تعداد سرویس ماشین آلات زباله را افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سگ های بلاصاحب، افزود: طبق دستورالعمل سال ۱۳۸۷ سگ های بلاصاحب، هار و … که در سطح شهرها می شوند توسط شهرداری جمع ‏آوری شده وبعد از درمان، نگهداری و عقیم سازی در نهایت رهاسازی می شوند.

وی هزینه عقیم سازی را بسیار سنگین عنوان کرد و ‏افزود: علاوه بر تأمین این هزینه نیازمند دامپزشک برای انجام عمل جراحی و محلی برای نگهداری سگ ها هستیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن