سلامت و پزشکی

ارز آوری سالانه ۲ میلیون دلاری دانشگاه علوم پزشکی از دانشجویان خارجی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان از ارز آوری سالانه ۲ میلیون دلار این دانشگاه به واسطه حضور دانشجویان خارجی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، ۲۵ شهریورماه رشید حیدری مقدم، در ستاد مدیریت کرونا استان همدان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تحصیل ۶۵۰ دانشجو خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان، مطرح کرد: باتوجه به تعداد دانشجویان خارجی، این دانشگاه سالانه ۲ میلیون دلار ارز آوری را برای کشور دارد؛ این درحالیست که دانشگاه تهران ۴۰۰ دانشجو خارجی را پذیرش کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان نخستین گروه و صنف پشتیبان و کمک کننده مدافعان سلامت بوده‌اند، اظهار کرد: باتوجه به تولیدات انبوه ماسک توسط این شرکت‌ها هم‌اکنون شاهد صادرات این کالا به سایر استان‌های کشور است؛ لازم به ذکر است در نخستین ماه‌های ورود کروناویروس به کشور تمامی تجهیزات فردی لازم برای کادر درمان تامین شد.

حیدری مقدم از وجود ۹۸۷۲ تخت بیمارستانی در استان خبر داد و افزود: باتوجه به شرایط جغرافیایی و موقعیت استان همدان، بیش از ۲۲ درصد بیماران را افرادی غیر از همدانی‌ها تشکیل می‌دهند؛ از این رو باتوجه به طرفیت توریسم سلامت اقدامات خوبی در راستای جذب و گسترش این موقعیت صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان با اشاره بهره‌بردای از ۸۱ پروژه عمرانی از ۲ سال گذشته، عنوان کرد: برای نخستین بار در کشور، این دانشگاه بیمارستان۳۲ تخت خوابی دادنپزشکی را راه‌اندازی کرده که خود به نوعی برندی شگرف در عرصه توریسم سلامت خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان با تاکید براینکه هیچ دانشگاه علوم پزشکی در کشور همانند دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، کارانه تمامی پرسنل خود را پرداخت نکرده است، خاطرنشان کرد: همدان دومین استان پس از قم بود که نخستین خبر رسمی ورود کرونا را منتشر کرد اما توانست مدیریت خوبی را برای کنترل آن انجام دهد.

در حال تکمیل…

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن