سلامت و پزشکی

200 هزار نفر ملایری واجد شرایط واکسیناسیون هستند

‍ فرماندار ملایر گفت: طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان ملایر، 200 هزار نفر در سطح در سطح شهرها و روستای این شهرستان واجد شرایط واکسیناسیون هستند که بدون هیچگونه محدودیت سنی، افراد 18 سال به بالا می‌توانند در 11 مرکز فعال واکسیناسیون این شهرستان برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، قدرت الله ولدی با بیان اینکه محدودیت سنی برای واکسیناسیون در ملایر نداریم،افزود: 18 ساله‌ها به بالا برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس دستور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موافقت ستاد مقابله با کرونا استان همدان، محدودیت سنی واکسیناسیون برداشته شد و افراد 18 سال به بالا در شهرستان ملایر می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.ولدی با تاکید بر اینکه محدودیتی در تزریق واکسن برای افراد 18 سال به بالا در سطح شهر و روستاهای ملایر وجود ندارد، افزود: ملایر ظرفیت بالایی در واکسیناسیون دارد و هیچ محدودیتی از نظر مکان، تجهیزات و نیروی انسانی برای تزریق واکسن در مراکز فعلی و یا ایجاد مراکز جدید واکسیناسیون در سطح شهرستان نداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: نگاه مثبت وزیر بهداشت و درمان در برداشتن محدودیت سنی واکسیناسیون در استان همدان طی سفر اخیر به این استان و اقدام جهادی رئیس جمهوری در واردات واکسن و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در سطح کشور و حمایت از تولید واکسن داخلی را ستودنی است.

فرماندار ملایر خواستار همراهی بیشتر مردم در تکمیل چرخه واکسیناسیون در سطح شهرستان شد و گفت: تا شب گذشته 147 هزار دُز واکسن به افراد واجد شرایط واکسن در شهرستان ملایر تزریق شده است که از این میزان 95 هزار نفر دُز اول و 52 هزار و 500 نفر هر 2 دُز را دریافت کرده‌اند که حدود 48 درصد جمعیت شهرستان ملایر تاکنون دُز اول واکسن را دریافت کرده و واکسینه شده‌اند.

ولدی خاطرنشان کرد: طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان ملایر 200 هزار نفر در شهرستان ملایر در سطح شهر و روستا واجد شرایط واکسیناسیون هستند که بدون هیچگونه محدودیت سنی، افراد 18 سال به بالا می‌توانند در 11 مرکز فعال واکسیناسیون این شهرستان برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه ملایر از نظر تعداد مراکز فعال واکسیناسیون و درصد تزریق واکسن در سطح استان در رتبه نخست قرار دارد، ادامه داد: هم اکنون مشکلی در تزریق واکسیناسیون و تامین واکسن در سطح شهرستان وجود ندارد و استقبال گروه‌های 40 سال به بالا برای تزریق واکسن باید شتاب گیرد.

ولدی تاکید کرد: هرچه به سمت تکمیل واکسیناسیون پیش می‌رویم، بر اساس پروتکل‌های کشوری ارائه خدمات منوط به دارا بودن کارت واکسن است و چنانچه افرادی واکسن نزده باشند، با محدودیت خدمات مواجه می شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن