سلامت و پزشکی

تاثیر واکسیناسیون در پیک پنجم کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از کاهش چشمگیر شدت شیوع کووید-۱۹ در بین گروه سنی بالای 60 سال و بستری در پیک پنجم کرونا به‌دلیل انجام واکسیناسیون در این گروه سنی خبرداد.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تأثیر واکسیناسیون در گروه سنی بالای 60 سال، مطرح کرد: به‌دلیل واکسیناسیون درصد قابل توجهی از افراد مسن، در پیک پنجم شاهد کاهش آمار افراد بستری شده در بیمارستان بوده‌ایم.

وی در رابطه با شیوع آنفولانزای H1N1 در در فصل پاییز نیز گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، احتمال می‌رود این آنفولانزا در سال‌جاری نیز همانند سال گذشته به صورت بسیار محدود و با شدت کمتری شیوع پیدا کند.

جلیلی با تاکید براینکه تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در پاییز همانند گذشته به صورت آماده باش هستند، اظهار کرد: بیمارستان‌ها همواره به صورت آماده باش بوده و مشکلی در حوزه تجهیزات نداریم؛ درحال حاضر شیوع کروناویروس در استان با شیب ملایمی در حال کاهش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از حضور 700 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: خوشبختانه هیچ کمبود و مشکلی در حوزه تامین تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های سراسر استان وجود ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن