اجتماعی

ملایر، پیشرو در اجرا و توسعه طرح‌های آبخیزداری و تولید نهال

فرماندار ملایر به اجرای ۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری در نقاط مختلف این شهرستان اشاره کرد و گفت: ملایر در این حوزه پیشتاز است و طرح‌های خوبی در توسعه جنگل‌کاری در این شهرستان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، قدرت الله ولدی عصر دوشنبه ۱۰ آبان ماه در نشست بررسی وضعیت اعتبارات، برنامه‌ها و طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر، نهالستان قدس را به عنوان تنها نهالستان استان همدان، ظرفیتی ویژه در تولید انواع نهال دانست.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این نهالستان اختصاص دادیم که باید رقم اعتباری بیشتری برای توسعه این نهالستان اختصاص یابد.

فرماندار ملایر با تقدیر از نگاه ویژه مدیرکل منابع طبیعی استان در واگذاری زمین در راستای احداث گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد و ۵۰ هکتاری حسین‌آباد ناظم، توسعه زراعت چوب با توجه به تولید مواد اولیه و مورد مصرف صنعت مبلمان در این شهرستان را ضروری خواند.

این مقام مسئول افزود: در سفر دکتر مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وی قول مساعد داد ۶ طرح آبخیزداری با اعتبار ۶ میلیارد تومان در این شهرستان اجرایی شود، در همین رابطه وضعیت اجرایی این طرح‌ها باید مشخص شود.

ولدی با بیان اینکه ملایر در اجرای طرح‌های آبخیزداری و توسعه جنگل‌های دست‌کاشت در سطح استان پیشرو است، کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات منابع طبیعی این شهرستان عنوان کرد.

وی گفت: در صورت لزوم باید تمام نیازمندی‌ها و مطالبات این حوزه احصا شده تا در صورت امکان و با هماهنگی نمایندگان ملایر در مجلس، در نشستی با دکتر منصور و مسئولان مربوطه در تهران مسائل و مشکلات به ویژه در حوزه اعتبارات و نیروی انسانی بررسی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز پیگیری‌های نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی را قابل تقدیر دانست و گفت: اگر اهتمام مسئولین ملایر در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و به ویژه جنگل‌کاری نبود، به این مرحله از رشد و توسعه در این حوزه‌ها دست پیدا نمی‌کردیم.

اسفندیار خزایی تاکید کرد: سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به واسطه اهتمام فرماندار ملایر در این شهرستان هزینه شد و ملایر به تنهایی ۴۵ درصد از اعتبارات استان را فقط در بخش آبخیزداری به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ در این نشست مقرر شد طی ۱۰ روز آینده تعداد طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه‌های مختلف و برنامه‌های سال ۱۴۰۰ شهرستان ملایر توسط اداره کل منابع طبیعی اعلام شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن