اجتماعی

خروج سامانه بارشی از فردا

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان همدان از خروج سامانه بارشی از ظهر فردا خبر داد.

محمدحسن باقری شکیب در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به بارش های خفیف و پراکنده در روز جاری مطرح کرد: طبق اطلاعات ماهواره‌ای و نقشه‌های هواشناسی، امروز شاهد ابرناکی آسمان، بارش های ضعیف و پراکنده به ویژه در نیمه شرقی استان هستیم و همچنین در ارتفاعات نیز بارش خفیف برف را خواهیم داشت.

وی در ادامه با توجه به خروج سامانه بارشی از استان از ظهر فردا بیان کرد: از ظهر فردا تا پایان هفته بارش نخواهیم داشت و با خروج سامانه بارشی شاهد کاهش 5 الی 6 درجه ای دما خواهیم بود و برای صبح دوشنبه و سه شنبه در بعضی نقاط استان دما تا -5 و -6 درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

باقری شکیب عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با 14 درجه گرم‌ترین و گل‌تپه با یک درجه سردترین نقاط استان را به خود اختصاص داده‌اند و تغییرات دمایی همدان بین 5 و 9 درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه بارش های اخیر از نظر آمار بلند مدت هنوز نتوانسته کم آبی استان را جبران کند افزود: ایستگاه همدان-فرودگاه از اول سال زراعی تا به الان 12 میلیمتر بارش داشته که نسبت به آمار بلند مدت تا این تاریخ 66 درصد منفی هست.

وی در پایان عنوان کرد: از نظر کل پهنه آبی استان اختلاف بارش نسبت به بلند مدت منفی بوده و بارش های اخیر باعث جبران کم آبی نشده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن