فرهنگ و هنر

انتخاب کتاب باید متناسب با رده سنی کودکان و نوجوانان باشد

امروز به مناسبت “هفته کتاب و کتابخوانی” کارگاه آموزشی “شیوه های علاقمند کردن کودکان به مطالعه” به صورت لایو در صفحه اینستاگرام کتابخانه دانشجو ملایر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، مسئول کتابخانه دانشجو و مدرس این کارگاه آموزشی در حاشیه این کلاس گفت: امر مطالعه به منظور پیشبرد اهداف جامعه نقشی اساسی دارد و اهمیت این موضوع از دوران خردسالی بسیار چمشگیر است.

فرشته دولتی اظهارکرد: در این کارگاه ابتدا به تبیین شیوه های مطالعه و راهکارهای عملی در این زمینه به والدین و مربیان کودک ارائه و سپس گروه های سنی کودک که در تقسیم بندی مجموعه کتاب ها لحاظ می شود، برای والدین معرفی شدند.

وی تصریح کرد: پرورش نسلی که علاقمند به مطالعه باشد جامعه ای پویا، اهل تفکر، سازنده و خلاق را نوید می دهد، بنابراین به مناسبت هفته کتاب و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه از سنین کودکی تصمیم گرفتیم شیوه ها و راهکارهایی برای علاقمند کردن کودکان به مطالعه را در کارگاه مطرح کنیم.

مسئول کتابخانه دانشجو ملایر افزود: با توجه به اهمیت مطالعه در این سن و تفاوت ویژگی های شخصیتی هر گروه سنی، این ویژگی ها مطرح و والدین با نیازهای کودکان در گروه های سنی متفاوت آشنا شدند.

دولتی با تأکید بر اینکه اهمیت انتخاب کتاب مناسب برای علاقمند کردن کودکان به مطالعه غیرقابل انکار است، گفت: در این راستا با در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی هر سن و نیازهای هر رده سنی کتاب های مناسب و نحوه انتخاب آن ها برای والدین بیان شد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که والدین آگاه به نیازهای کودک خود بوده و چگونگی انتخاب کتاب مناسب را فراگرفته باشند، می توانند به خوبی در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی گام بردارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن