فرهنگ و هنر

روایتگری دفاع مقدس و تفکر بسیجی، نیاز امروز جامعه

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: امروز جامعه می طلبد که روایتگری تفکر بسیجی و اقدامات و دستاوردهای فرماندهان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در قالب هنر، فیلم، ‌سریال، کتاب و عکس به مخاطبان منتقل شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، سرهنگ سید جواد حسینی ظهر شنبه 29 آبان ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش اثرگذار رسانه ها در روایتگری دفاع مقدس و تفکر بسیجی و تبیین این تفکر در ابعاد مختلف جامعه، افزود: امروز دشمنان با بهره‌گیری از ابزار رسانه و هزینه های هنگفت در سینمای هالیوود، اقدامات مفتضحانه خود را در قالب افتخار به جهانیان معرفی می کنند این در حالی است که ما طول هشت سال دفاع مقدس افتخارات کم نظیر و ماندگاری خلق کردیم.

این مقام مسئول در مورد تشریح برنامه های هفته بسیج، افزود: امسال با شعار “بسیج پاره تن مردم است”، بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه متنوع در قالب حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و ۱۹ قشر بسیجی در سطح شهرستان برگزار می شود.

وی از کمک به افراد محروم و بی بضاعت جامعه در مناطق کم‌ برخوردار و حاشیه شهر با توزیع هزار بسته کمک معیشتی، خبر داد و اظهارکرد: با توجه به آنکه مدارس از یکم آذر ماه فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می کنند، در همین راستا ۲۰۰ بسته شامل لوازم التحریر تهیه شده که در اختیار دانش‌آموزان شناسایی شده قرار می گیرد.

حسینی یادآورشد: گروه های جهادی و بسیج سپاه ناحیه ملایر در زمینه آب رسانی و تامین آب شرب تعدادی از روستاها وارد عمل شده اند، همچنین لایروبی قنات روستای کمربنه با موفقیت انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بازسازی و مرمت مسکونی یک مددجویی تحت پوشش کمیته امداد در روستای ازناو و افتتاح منزل مسکونی یک مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در روستای گماسا با کمک گروه های جهادی و پایگاه مقاومت بسیج، و بازسازی و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس فرسوده در روستاها با استفاده از ظرفیت گروه‌های بسیجی در شش روستا، در طول هفته بسیج محقق می شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف شهرستان، افتتاح کارگاه آموزش گلیم بافی در شهر و روستای لنگه کند، ورود بسیج جامعه مهندسین در بحث کشاورزی و دامپروری و مباحث تخصصی کشاورزی در بحث کشت گندم، جو، کلزا، ذرت و ارائه مشاوره در زمینه دامپروری به دامپروران سطح شهرستان خبر داد.

حسینی گفت: اردوهای جهادی و علمی- آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم به منظور ارتقای سطح تحصیلی آنها، برگزاری سه یادواره شهدا در مناطق مختلف، سرکشی به خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی متنوع در رشته‌های مختلف، اعزام گروه‌های جهادی و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به حاشیه شهر به منظور ارائه خدمات و ویزیت رایگان، اعطای کمک جهیزیه به نوعروسان نیازمند در طول هفته بسیج صورت می پذیرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: در طول هفته بسیج در سه محله کم برخوردار شهر ملایر شامل شمس‌آباد، سرجو و محله مسکن مهر برنامه‌های متنوعی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می‌شود.

حسینی از برگزاری رزمایش اقتدار گردان‌های بیت‌المقدس، امام حسین(ع) و کوثر در محل مسجد جامع ملایر، برگزاری رژه موتور سواری و رژه خودرویی در شش نقطه شهرستان و راه اندازی گشت های محله محور در ۹۸ نقطه شهری و روستایی خبر داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول هفته بسیج، دیدار با امام جمعه، تجلیل از مداحان بسیجی، برگزاری همایش طلاب و روحانیون شهرستان با حضور امام جمعه همدان و یادواره آبروی محله با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، گفت: در 14 نقطه شهرستان ویزیت رایگان صورت می‌پذیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن