اجتماعی

استاندار و دادستان حامی شورای شهر در طرح پیشنهادی جامع شهری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان از حمایت و موافقت استاندار در رابطه با ایرادات مطرح شده توسط شورای شهر از طرح پیشنهادی جامع شهری خبرداد.

سعید حاجی بابایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به نامه معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خطاب به استاندار همدان مبنی بر الزام خروج بررسی طرح جامع شهری از شورای شهر، مطرح کرد: اقدام شورای شهر مطابق متن صریح قانون بوده است؛ از این رو  معاون وزیر به هیچ عنوان نمی‌تواند امری خلاف قانون را انجام دهد؛ این درحالیست که دادستان همدان نسبت به نامه معاون وزیر واکنش نشان داده و باتوجه به ماده قانونی از عملکرد شورای شهر دفاع کرده است.

وی اضافه کرد: بنابر متن صریح قانون، با استناد بر ماده ۸۰، بند۳۴(الحاقی ۶/۷/۱۳۸۲) بررسي و تأييد طرح های هادی و جامع شهر سازي و تفصيلي و حريم و محدوده قانوني شهرها پس از ارائه آن توسط شهرداري و ارسال به مراجع ذي ربط قانوني جهت تصويب نهائي برعهده شورای شهر است.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به حمایت استاندار از ایرادات وارده به طرح پیشنهادی جامع شهری از سوی شورای شهر، گفت: مقام عالی استان نیز همانند اعضای شورای شهر، موافق اصلاح این طرح بوده و مخالفتی با نظرات شورای شهر ندارد؛ ایرادات وارده به طرح جامع شهری از سوی اعضای شورا، اساتید  دانشگاه و افراد امضاء کننده نامه اخیر تحت عنوان بیان ایرادات طرح جامع به وزیر راه و شهرسازی، به اندازه‌ای واضح و منطقی است که کسی نمی‌تواند منکر مشکلات موجود شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان در پایان یادآور شد: این طرح در صورت رفع ایرادات برای تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی استان و سپس به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن