فرهنگ و هنر

حال وخیم گردشگری در استان

قائم مقام مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با تاکید بر اینکه وضعیت گردشگری استان به معنای واقعی خوب نیست، گفت: میراث فرهنگی به عنوان چتر حمایتی این امر، غایب بزرگ ماجرا است.


به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، احمد حسینی در دیداری دوستانه با مدیر مسئول و عوامل این تحریریه، با بیان اینکه در گذشته از غارعلیصدر به عنوان شاه بیت گردشگری استان یاد می‌شد، مطرح کرد: باید توجه داشت که امروز چه بر سر شاه بیت گردشگری استان افتاده است؛ متاسفانه درحال حاضر هیچ فردی دلسوز و حامی غار علیصدر نیست؛ متاسفانه در حال حاضر وضعیت مطلوبی در گردشگری استان شاهد نیستیم.


وی با بیان اینکه میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی گردشگری باید چتر حمایت خود را بر سر تمامی اماکن ازجمله غارعلیصدر قرار دهد، اظهار کرد: متاسفانه مدت‌های زیادی است که دیگر چتری برای حمایت وجود ندارد؛ نتیجه این عدم حمایت و فراموشی‌ها را می‌توان در سکوت و سکون حوزه گردشگری استان مشاهده کرد.


حسینی با اشاره به سوابق درخشان شرکت علیصدر در طول زمان و عضویت رسمی این بخش خصوصی در بسیاری از همایش و رویدادهای جهانی، عنوان کرد: حداقل انتظار این شرکت حمایت متولیان در روزهای سخت است؛ متاسفانه در بحران مالی کرونا و تعطیلات اجباری غار جهانی علیصدر، به غیر از حمایت استانداری و سازمان تامین اجتماعی، شاهد گوشه چشمی از سایر متولیان امر نبوده‌ایم.


قائم مقام مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به خرابی برخی از تجهیزات و امکانات موجود در غار آبی علیصدر به واسطه عدم استفاده طولانی مدت از آنان، مطرح کرد: برخی از وسایل موجود، در صورت عدم استفاده دچار خرابی و آسیب می‌شوند؛ از این رو مهندسین مربوطه در روزهای تعطیل موجود نهایت استفاده را کرده و با تعمیر بخش‌های مربوطه، شرایط را برای ورود گردشگر در روزهای ابتدایی سال آینده مهیا می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن