اقتصادی

حباب مسکن، با کاهش قیمت نمی‌شکند

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با اشاره به کاهش قیمت در بازار مسکن، گفت: در سال‌های گذشته افزایش نرخ مسکن به گونه‌ای بوده که سیر نزولی فعلی قیمت‌ها در این بازار تاثیرگذار و چشمگیر نیست.

ابراهیم جمالی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه کاهش قیمت مسکن به دلیل ایجاد رکود طولانی مدت در این بازار است، مطرح کرد: کاهش قیمت‌ها در شرایط کنونی تنها به دلیل رکود به وجود آمده و از این رو در برابر افزایش قیمت‌های ناگهانی در سال‌های گذشته، درصد کاهشی ایجاد شده در این بازار چشمگیر نخواهد بود.

وی با اشاره به تاثیر مثبت ساخت و ساز بر حباب قیمت مسکن، اظهار کرد: زمانی می‌توان از کاهش چشمگیر و تاثیر گذار قیمت مسکن صحبت کرد، که این سیر نزولی به دلیل ساخت و ساز بوده باشد؛ از این رو باید توجه داشت که همچنان حباب بازار مسکن ازبین نرفته است.

جمالی با اشاره به تاثیر ساخت مسکن ملی در سیر نزولی قیمت‌ها، عنوان کرد: بدون شک با اتمام ساخت مسکن ملی شاهد تاثیرات مثبت آن بر بازار خواهیم بود؛ راه اندازی سامانه اسکان و مسکن نیز توانست با فعالیت کوتاه مدت خود تاثیرات مثبتی را در بحث میزان اجاره‌بها داشته بگذارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن