اقتصادی

تورم 42 درصدی آذرماه، راهی به سوی ثبات قیمت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، از نرخ تورم 42 درصدی استان در آذرماه خبرداد و گفت: براساس آمار تورم ماهانه، اعداد روند کاهشی داشته و امکان ایجاد ثبات قیمت‌ها وجود دارد.

ظاهر پورمجاهد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مورد رابطه با کاهش تورم طی گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم، بیان کرد: در آذر ماه نشان داده می‌شود که نرخ رشد تورم در کشور کاهنده بوده است؛ با وجود تدبیر‌های دولت بر کنترل بازار و قیمت ها، بانک‌ها  با دستور مقامات مربوطه در تزریق نقدینگی کند عمل کرده و این هدفی برای کاهش تورم است.

وی دررابطه با قیمت سیمان و فولاد نیز اظهار کرد: با ورود سیمان و فولاد به بازار بورس شبکه‌‎ای منظم و ساختارمند ایجاد شد، که به این منظور واسطه‌ها حذف و شاهد روند کاهش قیمت و شفافیت بیشتری نسبت به عملکرد و قیمت و توزیع ، در کل کشور نسبت به این اقلام هستیم.

پورمجاهد با بیان اینکه نرخ تورم در آذر ماه به صورت کلی 53 درصد بوده است، عنوان کرد: بر اساس آمار در آذر ماه، نرخ تورم در استان 42 درصد بوده است که این درصد در مقیاس متوسط کشوری بین 32 تا 40 درصد بوده، که نشان دهنده روند نزولی تورم در استان است و انتظار می‌رود در ماه‌های آتی این روند کاهشی با تدبیرهای دولت و اقدامات لازمه ادامه دار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، افزود: طی تفاهم نامه‌ای بین معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان بسیج کشوری در جهت بهبود وضعیت تورم و ثبات قیمت، با استفاده از بازرس‌های مجرب از طرف سازمان بسیج اصناف در کشور، جهت بررسی‌های دقیق تر و بیشتر در کارخانجات و و انبارهای بزرگ، برای جلوگیری از احتکار و گران فروشی اقدام شده است تا برای بازار عید دچار مشکل و نوسان نشویم.

پورمجاهد در پایان تصریح کرد: در بحث فعالیت سامانه‌ها در کشور مانند سامانه جامع انبار می‌توان گفت که کمک بزرگی به وضعیت کنونی توزیع مناسب ارد و گندم و دیگر فعالیت‌ها میکند؛ همچنین هرچه کشور به سمت فضای سامانه ای پیش برود کار شفاف و مستند می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن