سلامت و پزشکی

افزایش ۸ برابری مراجعین سرپایی در پیک ششم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از افزایش ۸ برابری مراجعین سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها در چند روز اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، دکتر محمد مهدی مجذوبی صبح دوشنبه، یازدهم بهمن ماه در در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به افزایش ۲ برابری آمار بیمارهای بستری شده در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹، مطرح کرد: متاسفانه از چندروز گذشته اُمیکرون، سویه غالب در استان بوده است؛ متاسفانه از بین ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا، آزمایش اُمیکرون ۲۸۸ تن از آنان مثبت اعلام شده است.

وی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در کنترل این بیماری، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد جمعیت مشمول، دوز نخست، اندکی بیش از ۸۰ درصد مرحله دوم و ۲۴ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند؛ لازم به ذکر است به دنبال ورود پیک ششم، محدودیت‌هایی از سوی این دانشگاه به ستاد استانی مقابله با کرونا پیشنهاد خواهد شد.

مجذوبی با بیان اینکه همدان، دومین استان کشور از لحاظ پذیرش دانشجویان خارجی است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۹۰ دانشجوی خارجی در استان مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه یکی از اولویت های دانشگاه، تأسیس دانشکده طب ایرانی است، تصریح کرد: از ۱ ماه و نیم گذشته اقدامات لازم برای تاسیس این دانشکده صورت گرفته تا علاقه مندان به این امر به صورت آکادمیک در استان مباحث مربوطه را فرا گیرند.

مجذوبی با اشاره به توقف دو ساله میوند کلیه در استان به دنبال شیوع کرونا ویروس، مطرح کرد: از چهار هفته پیش پیوند کلیه مجدد آغاز شد؛ درحال حاضر نیز برای انجام پیوند مغز و استخوان ورود کردیم تا اویل سال آینده شاهد انجام این مهم در استان باشیم؛ لازم به ذکر است اگر پیوند مغز و استخوان انجام بشه خیلی از شیمی درمانی‌ها کمتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان اولویت اصلی وزارت بهداشت و درمان را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده می‌توان شاهد افتتاح بیمارستان فاطمیه با ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان تا اخر سال باشیم چراکه هم‌اکنون در مرحله تجهیز هستیم؛ بیمارستان اکباتان نیز تا اواخر بهار یا تابستان تجهیز خواهد شد.

وی ادامه داد: تکمیل کتابخانه مرکزی دانشگاه و خوابگاه ریحانه، از جمله دیگر پروژه‌های نیمه تمام هستند.

مجذوبی در رابطه با حمایت‌های درمانی از زوجین نابارور به دنبال سیاست افزایش جمعیت، اظهار کرد: از دو روز گذشته اقدامات لازم جهت حمایت بیمه‌ها از خدمات ناباروری صورت گرفته که به زودی تمامی خدمات برای این قبیل از افراد به سهولت انجام پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه صیانت از خانواده، یکی از مسایلی ک دغدغه هیئت ریسه است، عنوان کرد: متاسفانه بحث جمعیت در کرونا هم گم شده وبا سرعت به سمت پیری درحال پیش‌روی هستیم؛ کاهش جمعیت همواره اقتصاد، پویایی‌ و نشاط را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: ایران ششمین کشور دنیا است که به سمت پیری جمعیت در حال پیش‌روی است؛ طی سال‌های آیند جمعیت فعال کشور که میانگین سنی ۱۵-۶۴ سال هستند به شدت کم خواهد شد.

مجذوبی با بیان اینکه تعداد موالید بیش از ۳۱ هزار تولد در ۹۵ به کمتر از ۲۰ هزار در سال ۹۹ رسیده است، خاطرنشان کرد: اولین قدم برای افزایش جمعیت، افزایش آگاهی جامعه است که شهروندان بپزیرند چه اتفاقی درحال وقوع است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن