اقتصادی

عدم اتمام پروژه‌های بزرگ، نماد ناکارآمدی شهری

شهردار همدان اولویت اصلی کاری خود را اتمام پروژه های نیمه تمامی دانست که طولانی شدن زمان ساخت آن‌ها نماد ناکار آمدی شهری شده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین ، سید مسعود حسینی پنجشنبه ۱۹ اسفند در نخستین نشست خبری با تاکید براینکه در دوره مدیریت جدید اولویت اصلی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، مطرح کرد: پروژه‌های نیمه تمام، مواردی ارزشمنده بوده که انجامشان با شجاعت مسئولان وقت صورت گرفته، اما عدم اتمام آن به نوعی تبدیل به نماد ناکارآمدی همدان شده است.

وی پل غدیر، بازار سینا و پروژه ۱۵ ساله آقاجانی بیگ را از جمله پروژه‌های مهم اما ناتمام شهری دانست و افزود: انشالله تا شب عید طبقه اول و اردیبهشت کل بازار سینا را افتتاح خواهیم کرد.

شهردار همدان عمده ترین بحث مدیریت شهری را سرمایه گذاری خواند و تصریح کرد: عمده ترین و شاخص ترین برنامه کاری من در ۶ ماه گذشته سرمایه گذاری است، چون در سال‌های اخیر تقریبا در این زمینه صفر بودیم و کاری انجام ندادیم اما الان اقدامات مربوطه درحال انجام است.

حسینی در رابطه با بازیافت هواپیما در بحث سرمایه گذاری نیز مطرح کرد: علی رغم تلاش سایر مدیران قبلی و فعلی، عزم ویژه ای میخواست که الان این عزم وجود دارد؛ خیلی از استان‌ها به دنبال این داستان هستند و معدود شهری این توانایی را راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه بازیافت هواپیما صنعتی منحصر به فرد هست که در دنیا تنها ۵ نمونه وجود دارد، اظهار کرد: در کشور به شرط اجرا این مهم به اهمیت ذوب آهن اصفهان خواهد رسید؛ شاید طرح زودبازده نباشد اما در طولانی مدت بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومن سرمایه گذاری نیازدارد و امکان اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

حسینی در بحث سرمایه گذاری بازار خودرو همدان نیز گفت: با شهر خودرو دو مذاکراتی کردیم و طی مذاکره با قرارگاه خاتم انجام شده که این خود نوعی اقدام برای جذب سرمایه گذاری است.

شهردار همدان با تاکید بر الزام رفع گره ترافیکی محدوده باغ بهشت براساس انجام مطالعات دقیق، عنوان کرد: بیمارستان هزار تخت خوابی که در زمره پروژه‌های ویژه قراردارد، درصورت تحقق محور توسعه همدان خواهد شد.

دهکده سلامت در کنار این موصوع خود پتانسیل جذب گردشگری است که اگر این دواتفاق رخ دهد دو پروزه اساسی و بنیادین است که با مکان یابی خوب بتوانیم در غرب کشور بینظیر باشیم و از این رو باتوجه به اهمیت آن جشم از پروژه های کوچک بسته ایم.

این مقام مسئول در رابطه با پروژه ترکیه‌ای ها نیز تشریح کرد: این مهم یکی از اتفاقاتی است که درشهر افتاده و باید سعی در دوری این مدل جذب سرمایه گذار داشته باشیم؛ چرا که سرمایه گذار میاوردیم و بعد زیرساخت نبود و مشکلات ایجاد می‌شد، در بحث طرح جامع و یا فرآیند مربوطه زمین و زیرساخت این پروژه فراهم خواهد شد.

حسینی در رابطه با ساخت موج‌های آبی نیز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زمین در مساحت ۶ هزار متری فراهم شده و دنبال جذب سرمایه گذار هستیم؛ قطعا در این مدت کوتاهی کردیم اما دنبال جبران آن هستیم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه بحث ایجاد خزانه رو را اساسنامه تدوین کرده‌ایم، عنوان کرد: از ابتدای سال بودجه به گونه ای برنامه ریزی شده که خزانه ایجاد شود، شاید به نوعی از بی عدالتی از تقسیم مبالغ نارضایتی وجود دارد که ایشالله حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری الکترونیک و شهر هوشنند مواردی بود که از ابتدای ورود به شهرداری مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: متاسفانه سطح انتظارات از شهرداری به قدری پایین آمده که دنبال کوتاهی صدور پروانه به‌عنوان دغدغه اصلی هستیم؛ انعقاد قرارداد ما با سفایارانه(سیستم یکپارچه الکترونیک) شاخص ترین کاری است که در ماه های اول انجام شده است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مربوطه ازجمله دیتا سنتر و فیبر نوری انجام شده و ظرف نیمه اول سال شروع به کار خواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه بودجه در سال ۱۴۰۰، ۱۶۶۴ میلیارد تومان بود که ۴۲ درصد را فروش زمین و ۵۷ درصد درامد شهرداری تشکیل می‌داد، عنوان کرد: در سال ۹۹ شهرداری به لحاظ درآمدی استثنا بوده، در سال جدید عوارض ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و بودجه آینده را براساس فعالیت خوب ۱۴۰۰ شهرداری تدوین کرده‌ایم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن