اجتماعی

تالاب آق‌گل، از جمله ظرفیت‌های مهم زیست‌محیطی استان

‍ فرماندار ملایر تالاب آق‌گل را از جمله ظرفیت‌های مهم زیست‌محیطی استان و حفظ و احیای این تالاب را اولویتی مهم برشمرد و گفت: این تالاب می‌تواند از نظر اقتصادی منطقه را متحول کند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ، سلمان اسماعیلی عصر دوشنبه ۸ فروردین ماه، در ادامه دیدارهای نوروزی، میزبان “محسن جعفرنژاد بسطامی” مدیرکل محیط زیست استان همدان و رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملایر و هیات همراه بود.

وی در این دیدار پیوست زیست‌محیطی را لازمه هرگونه توسعه و پیشرفتی دانست و اظهار کرد: شهرستان ملایر در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و حتی در بسیاری موارد آهنگ توسعه‌ای آن بیشتر از استان است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه هر طرح توسعه‌ای باید با پیوست زیست محیطی در این شهرستان اجرایی شود، نگاه تعاملی محیط زیست را در برخی موارد پیش‌ برنده دانست و گفت: اگر بناست صنعتی بیاید که تحول و رشد و توسعه را رقم بزند، باید استانداردهای روز دنیا را مطالبه کنیم تا مسیر در اجرای این صنعت بسته نشود.

وی تالاب آق‌گل را از جمله ظرفیت‌های مهم زیست‌محیطی استان و حفظ و احیای این تالاب را اولویتی مهم برشمرد و ادامه داد: این تالاب می‌تواند از نظر اقتصادی منطقه را متحول کند.

فرماندار ملایر وجود ذخایر معدنی، فروسیلیس، دولومیت و واحدهای فرآوری سیلیس را از نقاط قوت شهرستان دانست و تاکید کرد: این صنعت رو به رشد در ملایر نیاز به صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد که با جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالا، رشد و توسعه روز افزون منطقه را به دنبال دارد و آلایندگی این واحدها باید با متدهای روز رفع شود.

اسماعیلی با اشاره به نیاز ضروری برق مورد نیاز واحدهای فروسیلیس و این صنعت رو به رشد، اجرای نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی را گامی مثبت در تامین برق مورد نیاز این صنعت دانست و گفت: برای اجرا و تکمیل هر چه سریعتر این نیروگاه نیازمند نگاه تعاملی محیط زیست هستیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همه ما دغدغه محیط زیست را داریم و امیدواریم با نگاهی نو و تعاملی که در مجموعه استان و شهرستان حاکم است، بتوانیم مسیر رشد و توسعه را طی کرده و روزهای خوبی را رقم بزنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن