اجتماعی

در ورود زودهنگام و غیرقانونی عشایر به مراتع، تابع قانون هستی

‍ مفرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در ورود زودهنگام و غیرقانونی عشایر به شهرستان تابع قانون هستیم، گفت: عشایر شناسنامه‌دار و همراه، مورد تکریم هستند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ، سلمان اسماعیلی دوشنبه ۱۵ فروردین، در جلسه مدیریت چرا با موضوع ورود زودهنگام عشایر، که با حضور بخشداران و مدیران مربوطه برگزار شد، بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای ورود غیرقانونی و کوچ زودهنگام عشایر تاکید کرد و گفت: در این زمینه تابع قانون هستیم.

اسماعیلی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و مراتع را از ضرورت‌ها و از سوی دیگر عشایر و روستاییان را ذخیره نظام و دارای جایگاه مهمی برشمرد و اظهار داشت: در شرایطی که از لحاظ اقتصادی دوران سختی را سپری می‌کنیم، باید به سمت خودکفایی پیش برویم و از این نظر تولیدات عشایری با فراهم کردن شرایط مناسب با حفظ مراتع، باید افزایش یابد.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات سال گذشته استان و شهرستان در این حوزه، خواستار ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن عشایر و جلوگیری از ورود غیرمجاز عشایر بدون پروانه به مراتع شد.

این مقام مسئول افزود: ۱۵ اردیبهشت زمان ورود عشایر به شهرستان است و در این زمینه قانون فصل‌الخطاب است.

فرماندار ویژه ملایر بر لزوم استقرار اکیپ‌های ثابت و سیار منابع طبیعی در ورودی‌های شهرستان و استان و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌های اجرایی و توان بسیج برای گشت‌های ثابت و سیار تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخشداران و دهیاران به جد از ورود غیرمجاز عشایر جلوگیری و مسائل قبل از ورود نیروی انتظامی، حل و فصل شود.

اسماعیلی انجام اقدامات فرهنگی در حوزه امور عشایری را در اولویت دانست و گفت: عشایر همراه و شناسنامه‌دار برای ما قابل احترام و تکریم هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن