فرهنگ و هنر

امروز مقوله ” فرهنگ” اولویت نخست کشور است

فرماندار ملایر با بیان اینکه دولت سیزدهم، اهتمام جدی به مباحث فرهنگی دارد، گفت: امروز موضوع ” فرهنگ” اولویت نخست کشور است و اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ قرار دارد و باید جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سلمان اسماعیلی ظهر سه ‌شنبه ۱۶ فروردین ماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان، افزود: در این راستا نیازمند طرح‌ها و ایده‌های کاربردی در حوزه فرهنگی هستیم و در تمامی موضوعات و برنامه‌ها، توجه به مسئله” مسجد محوری” مورد تاکید ماست.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی نباید منفعل باشند و باید در کنار اقدامات سلبی، اقدامات ایجابی صورت گیرد، اظهارکرد: امروز نگران تهاجم فرهنگی و معضلات فرهنگی هستیم و فضای مجازی نیز این معضلات را تشدید کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه از نظر فرهنگی ضعف‌ها و ایراداتی داریم که باید در جلسات شورا با جامع‌نگری رفع شود، افزود: موضوعات روز به ویژه ماه مبارک رمضان، خانواده و سبک زندگی باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

فرماندار ملایر تصریح کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید با تشکیل کمیته‌های اصلی و در اختیار گرفتن مشاوران، طرح‌ها، ایده‌ها و پیشنهادات کارشناسی خود را در شورا ارائه دهند تا پس از بررسی به مرحله اجرا درآید، از سوی دیگر اولویت‌های حوزه فرهنگ باید احصا شود و بر اساس اسناد بالادستی و اولویت‌های بومی، برای حل مشکلات و مسائل گام برداریم.

وی با بیان اینکه حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و در مجموعه دستگاه‌های اجرایی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، نهادها و اصناف باید اقدامات فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان انجام شود، گفت: طرح‌ها و پیشنهادات ارایه شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی باید بر اساس آمار و مستندات باشد و سهم هر دستگاه مشخص شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن