اجتماعی

زن تهرانی جیب همدانی ها را خالی کرد

رئیس پلیس فتا استان همدان از هک صفحه اینستاگرامی شهروندان همدانی توسط خانم 35 ساله ساکن تهران خبر داد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی شکایت شهروندان همدانی‌ در خصوص هک صفحه اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کنندگان آن‌ها تحت نیاز مالی، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دسترس پلیس فتا قرار گرفته شد.

وی عنوان کرد: با ارائه مستندات که متهم با سو‌استفاده از ضعف امنیتی صفحه‌های اینستاگرام ( رمز ساده و قابل حدس) اقدام به هک و شروع به ارسال پیام جعلی کرده است و با اقدامات فنی و بررسی‌‌های لازمه مشخص شد، متهم خانمی 35 ساله اهل و ساکن یکی از شهر‌های تهران بوده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان افزود: با هماهنگی مقام قضایی و کارشناسان پلیس، موفق به شناسایی و دستگیری متهم شده است؛ همچنین متهم در طی پروسه تحقیقات و بازجویی، جرم خود را انکار کرده بود، اما بعد از ارائه مستندات و ادله‌های انکار ناپذیر اعتراف خود را ثبت کرد؛ همچنین تا اکنون 14 میلیون تومان از این طریق پول به حساب شخصی‌اش وارد شده است.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد بیان کرد: توصیه می‌شود، برای جلوگیری از هک شدن حساب در شبکه‌های اجتماعی رمز تایید دو مرحله‌ای اهراز هویت خود را فعال کرده و در صورتی که متوجه هک شدن حساب شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی شدند، اقدام به اطلاع رسانی آشنایان خودشان، جهت جلوگیری از کلاهبرداری سودجو‌ها نمایند.

خبرنگار: زهرا عرفانی

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن