اجتماعی

آغاز تحقیق و تفحص در غار علیصدر

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس از آغاز کار تحقیق و تفحص در غار علیصدر خبر داد.

فتح‌الله توسلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، عنوان کرد: با توجه به اینکه 30 سال است مدیریت  غار علیصدر در اختیار شرکت سیاحتی است، طرحی را به مجلس تقدیم کرده تا نحوه مدیریت آن مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: این طرح در دو بخش، چگونگی مدیریت غار علیصدر توسط مسئولان استان و درآمد‎های به دست آمده که به چه صورت بوده و کجا هزینه شده است، وارد مجلس شده و جهت نظارت و بررسی‌های لازمه کمیسیون فرهنگی مجلس از معاونین غار دعوت کرده تا به سوالات پاسخ دهند، متاسفانه معاونین غار علیصدر موفق به قانع کردن اعضا کمیسیون نشده و طرح تحقیق و تفحص مراحل ابتدایی خود را آغاز کرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس بیان کرد: در صحن علنی مجلس 170 نماینده رای مثبت به اجرایی این طرح داده و پروژه تحقیق و تفحص غار علیصدر به صورت رسمی تصویب شد؛ با توجه به رای‎‌های مثبت، انتخاب هیئت ریئسه در مجلس انجام شد و اینجانب فتح الله توسلی به عنوان ریئس اجرایی این طرح و کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد به عنوان نایب ریئس، نماینده اصفهان نایب رئیس دوم  و دکتر فلاح به عنوان دبیرهیئت رئیسه انتخاب شدند.

توسلی اصلاح کرد: انجام این طرح آغاز شده و در حال حاضر مشغول پرونده خوانی هستیم و از اداره‌های استانداری، میراث فرهنگی و بقیه مراکز مربوطه جهت دادن پرونده‌های لازم برای بررسی‌های دقیق تر درخواست کمک کرده ایم؛ اما در صورتی که در این تحقیق و تفحص مشخص شود، افرادی در مدیریت غار علیصدر کوتاهی و یا سواستفاده کرده باشند، به دستگاه مربوطه اعلام خواهد شد. ‌

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن