اجتماعیفرهنگ و هنر

ملایر نیازمند یک تعاونی منسجم

هنر- صنعت شهر جهانی مبلمان منبت؛ نیازمند یک تعاونی منسجم

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه شهر جهانی مبلمان منبت نیازمند تشکیل یک تعاونی منسجم با ساز و کار مشخص است، گفت: احیای ستاد دائمی شهر جهانی مبلمان منبت ضروری است و کمیته ‌های زیرمجموعه این ستاد باید فعال و ماهیانه و یا فصلی مصوبات پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سلمان اسماعیلی در جمع فعالان مبل و منبت ملایر، با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی، افسران جنگ اقتصادی هستند که با تلاش آنها صنعت کشور تعطیل نشد، افزود: صنعت مبلمان منبت، صنعتی پویا و فعال در شهرستان ملایر است.

وی با اشاره به 43 سال تحریم های سخت علیه جمهوری اسلامی، اظهارکرد: طی دهه های اخیر دشمنان همواره کارزار فشار حداکثری به راه انداخته ‌اند، اما ایران با حضور پررنگ روی پای خود ایستاد و صنعت کشور با تلاش فعالان بخش خصوصی تعطیل نشد.

این مقام مسئول ادامه داد: فعالان بخش خصوصی در کنار بخش دولتی، در رشد و نمو و شکوفایی نقش مهمی را ایفا کردند و دستاوردهای بزرگی این هنرصنعت در عرصه ملی و بین ‌المللی کسب کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ثبت جهانی مبلمان منبت آغاز راه است و برای ادامه مسیر این هنر- صنعت باید برنامه عملیاتی و مشخصی تدوین کنیم، افزود: احصا و شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش ‌روی این هنر جهانی ضرورت کنونی است.

فروش مبلمان شهرهای دیگر با برند مبلمان منبت ملایر

وی با اشاره به اینکه نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی پسین و پیشین یکی از جدی‌ترین مشکلات این هنر صنعت است که باید به سرعت برای آن برنامه داشته باشیم، گفت: فروش مبلمان شهرهای دیگر با برند مبلمان منبت ملایر، آسیب جدی دیگر این هنر- صنعت است و در این راستا نیازمند یک ساختار و نظام کارآمد تنظیم و کنترل کیفیت در ملایر هستیم.
فرماندار ملایر با اشاره به اینکه شکل‌ گیری یک تیم و یا گروه فکری کارآمد در حوزه مارکتینگ، برندینگ و تجاری ‌سازی مبلمان منبت از الزامات این هنر- صنعت به شمار می رود، ادامه داد: با توجه به شعار سال نقش شرکت های دانش‌ بنیان، در رونق این هنر- صنعت کم‌ رنگ است که باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه جزیره کیش یک فرصت مغتنم برای حضور فعالان مبلمان منبت است، گفت: در تامین زیرساخت‌های گردشگری ملایر، نیازمند یک هتل چهار یا پنج ستاره هستیم که طرح ‌های تکمیلی و اقدامات لازم در حوزه تامین زیرساخت‌ های این هنر- صنعت در دست اقدام است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن