اجتماعی

کمبود معلم، مشکل آموزش و پرورش

نماینده ملایر کمبود معلم را یکی از مشکلات پیش‌روی آموزش و پرورش عنوان و به پیگیری‌ها و تلاش‌های اثرگذار برای رفع این مشکل اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین،حجت الاسلام احد آزادی‌خواه عصر یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در آیین تجلیل از معلمان در جمع تعدادی از معلمان، اولیاء و مربیان و محفل انس با قرآن در مدرسه حاج محمد ملایری، افزود: نامگذاری روز معلم یک اتفاق خوب و ماندگار در نظام است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت مستعد فرهنگیان و معلمان برای پیشبرد اهداف و رفع خلاء فرهنگی استفاده شود، اظهار کرد: بزرگداشت مقام معلم و نامگذاری این روز، اتفاقی خوب و ماندگار در نظام جمهوری اسلامی است.

آزادی‌خواه با اشاره به مدیریت خوب آموزش و پرورش در آموزش مجازی در مدت زمان شیوع ویروس کرونا در کنار همراهی خوب والدین، اظهار کرد: مدیریت آموزش و پرورش ملایر با انتخاب مدیران و مربیان زبده، به خوبی از عهده آموزش‌های مجازی برآمد و در حضوری شدن آموزش و بازگشایی مدارس نیز با موفقیت وارد شد.

وی کمبود معلم را یکی از مشکلات پیش‌روی آموزش و پرورش عنوان و به پیگیری‌ها و تلاش‌های اثرگذار برای رفع این مشکل اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت مستعد ارتش فرهنگیان و سپاه معلمان در حوزه‌های مختلفی به ویژه فرهنگی و حل مسائل این حوزه استفاده کرد.

نماینده مردم ملایر با تاکید بر اینکه جایگاه معلمان باید توسط رسانه‌ها و مطبوعات نمود بیشتری پیدا کند، حرکت به سمت اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سند تحول بنیادین، تدوین راهبردهای لازم برای انتقال تجارب خانه به مدرسه و استفاده از ظرفیت والدین، انتقال مسائل غیردرسی در حوزه فرهنگی، تربیتی و پرورشی در آموزشگاه‌ها و مراقبت بیشتر والدین بر استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی را از اولویت‌های مهم برشمرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن