فرهنگ و هنر

برگزارى جشنواره عكس در ملاير

برگزاری جشنواره عکس با محوریت ” دژ باستانی معبد نوشیجان”

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از برگزاری جشنواره عکس با محوریت ” دژ باستانی معبد نوشیجان” و بازدید رایگان علاقمندان از موزه و ارگ باستانی نوشیجان در روز جهانی موزه ها در 28 اردیبهشت ماه خبر داد.

ابراهیم جلیلی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: هفته میراث ‌فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت‌ ماه و هم زمان با روز جهانی موزه‌ها آغاز می شود و تا سوم خرداد ماه ادامه دارد.

وی اظهارکرد: شورای بین المللی موزه ها سال میلادی جدید را به عنوان ” قدرت موزه ها نامگذاری کرده است “؛ این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی هم به‌ منظور برنامه ‌ریزی دقیق و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود حوزه میراث ‌فرهنگی، شعار این هفته را “میراث ‌فرهنگی، قدرت ملی و دولت مردمی” و هفت روز آن را هم به تفکیک نام گذاری کرده است.

این مقام مسئول اظهارکرد: هدف اصلی از نام گذاری ها و برنامه های مبتنی بر آن عنوان شده ” تکریم مردم و ارائه محتوای مناسب به مردم” است و موزه‌ها تلاش می کنند در روزهای این هفته برای خدمت‌رسانی متفاوت و خلاقانه به مردم آمادگی داشته باشند.

رئیس میراث فرهنگی ملایر ادامه داد: امسال به مدت هفت روز به مناسبت هفته میراث فرهنگی، برنامه‌هایی با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با مشارکت سایر ادارات، سمن ها و نهادهای فرهنگی مشابه کل کشور در شهرستان ملایر برگزار می شود.

جلیلی در خصوص برنامه های در هفته میراث فرهنگی در ملایر بیان کرد: برگزاری جشنواره عکس با محوریت دژ معبد نوشیجان، دیدار کارکنان میراث فرهنگی با مسئولین شهرستانی، انجام تبلیغات محیطی و فضای مجازی برای معرفی برنامه ها، برپایی ایستگاه نقاشی در موزه برای کودکان و بازدید فعالین گردشگری استان از ارگ باستانی نوشیجان، موزه ملایر، بازار مبل و بام ملایر، اهم برنامه های ما در هفته میراث فرهنگی است.

وی افزود: بازدید رایگان عموم از موزه و ارگ باستانی نوشیجان در روز جهانی موزه ها در 28 اردیبهشت ماه، برپایی نمایشگاه تصاویر آثار دستکندهای استان شامب ارزانفود و سامن در محل حوضخانه موزه ملایر به مدت یک هفته از ساعت 9 تا ساعت 18، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت مصدقی و برگزاری نمایشگاه تصاویر و اسناد قدیمی شهرستان در محل موزه ملایر، صورت می پذیرد.

گفتنی است؛ طبق نظر وزارت میراث فرهنگی، ۲۸ اردیبهشت ماه روز قدرت موزه‌ها، نوآوری، پایداری، جامعه ‌سازی، 29 اردیبهشت روز حفاظت از میراث ‌فرهنگی و مشارکت مردمی، 30 اردیبهشت روز مطالعات دانش‌بنیان، پژوهش و آموزش، 31 اردیبهشت روز مرمت و احیای آثار و بافت‌های تاریخی، یکم خرداد روز ثبت ملی و جهانی آثار، دستاوردها و ظرفیت‌ها، دوم خرداد روز پایگاه‌های تاریخی، اهداف ملی، ابعاد جهانی و سوم خرداد؛ روزمیراث ‌فرهنگی و دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن