اجتماعی

افزایش 20 درصدی اجاره مسکن

رییس اتحادیه املاک استان همدان از افزایش 15 تا 20 درصدی اجاره بهای مسکن در استان خبر داد.

ابراهیم جمالی در گفت‌و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین گفت: قیمت املاک استان در خصوص رهن و اجاره تحت تاثیر شرایط کرونا و کسادی بازار خرید و فروش قرار گرفته است که این موضوع از جانب دادستان کل کشور در حال پیگیری است و هیچ گونه اقدامی در زمینه افزایش نرخ مسکن خارج از اختیارات دادستان کل صورت نمی‌گیرد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه با افزایش 15 تا 20 درصدی نرخ اجاره بهای واحد‌های مسکونی تصویب شده است برخی از صاحبان مسکن در استان از این موضوع سو استفاده کرده و منازل مسکونی خود را که ارزش خاصی در زمینه‌های استاندار‌های لازم ندارند را افزایش داده اند، به طوری که ما منتظر بخش نامه از سوی وزارت کشور و دادستان کل هستیم تا این میزان از افزایش قیمت را تعدیل نماییم.
این مقام مسئول اظهارکرد: برای واحد‌های صنفی که تمکین ندارند و قوانین لازم را در این خصوص رعایت نمی‌کنند، سازمان بازرسی و تعزیرات مستقیم وارد عمل می‌شود و اقدام به جمع آوری این واحدهای صنفی می کنند؛ همچنین با توجه به شرایط اقتصادی حاضر بر سطح جامعه این موضوع تشدید شده و با بحران در این زمینه مواجه هستیم که امیدواریم شرایط حاکم هر چه سریع تر مرتفع گردد.
ابراهیم جمالی اشاره کرد: من به شکل کاملا مستقیم با اداره تعزیرات استان و سازمان بازرسی بر عملکرد واحدهای صنفی و مسکن هایی که خصوصی هستند نظارت دارم و اقدامات خلاف قانون و مقررات را به مقام‌های ذی ربط ارجاع خواهیم داد.

وی با بیان کرد: در کنار بحث افزایش چشمگیر قیمت‌ها در خصوص رهن و اجاره ملک باید هر مالکی دارای وجدان باشد و با شرایط موجود سعی در رفع مشکل مسکن هم نوع خود نماید.
رییس اتحادیه املاک استان در پایان افزود: دولت باید خانه ‌های ارزان قیمت با متراژ کم را برای نیازمندان مسکن ترویج دهد و در این باره مسکن مهر در اختیار هم وطنان قرار بگیرد و تاکید کرد اگر دولت 2 سال قبل این اقدام را انجام می‌داد الان ما شاهد موج عظیمی از افرادی که فاقد مسکن هستند نبودیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن