اجتماعی

منابع آبی محدود است

استاندار همدان تاکید کرد:اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود با قطعی آب مواجه خواهیم شد

جهاد کشاورزی با آموزش و ترویج از کشت گیاهان پر‌آب‌بَر جلوگیری کند و مردم در صرفه‌جویی آب در بخش‌‌های کشاورزی و شُرب همراهی و همکاری کنند

به گزارش پايگاه خبری همدان آنلاین، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، در شصت‌ودومین شورای حفاظت از منابع آب‌ها، تاسیسات و مجاری آبی استان گفت: ما در یک تنش آبی بسیار شدید قرار داریم و باید مردم، همراهی لازم را در بخش کشاورزی و آب شرب داشته باشند، همچنین نزولات آسمانی و ذخایر آبی به شدت در حال کاهش است.

وی افزود: در تابستان امسال اگر صرفه جویی نکنیم با قطعی آب مواجه هستیم، ولیکن در حوزه سرزمینی خودمان منابع قابل اتکایی نداریم، و به این دلیل مجبور شدیم انتقال آب از سد تالوار را انجام دهیم.

علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان، در ۱۷ سال گذشته ۶۰ درصد پیشرفت داشته و شرکت آبفا و آب‌منطقه‌ای شبانه‌روز در حال تلاش هستند، ۴۰ درصد باقیمانده انتقال آب از سد تالوار به همدان ابعاد فنی پیچیده دارد و همکاران ما در حال تلاش‌اند تا اقدامات لازم در حوزه حفاری، لوله‌گذاری و نصب پمپ‌ها را انجام دهند.

استاندار همدان اذعان کرد: عدم توجه به تامین آب شرب پایدار برای شهر همدان باعث شده میزان استفاده از منابع زیرزمینی افزایش پیدا کند و منابع استان را در خطر قرار دهد.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم به طور جدی عزمش را جزم کرده که مسئله آب شهر همدان مورد رسیدگی قرار گیرد و اقدامات فنی غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است با موانعی مواجه شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: پس از انتقال آب تالوار، باید به فکر تامین منابع پایدارتری باشیم؛ چون اگر مصرف آب را مدیریت نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: انتظار داریم بخش آموزش و ترویج جهاد کشاورزی، با انجام اقدامات لازم از کشت گیاهان پر‌آب‌بَر جلوگیری کند و چند ماه سخت را پیش رو داریم، و اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود با قطعی آب مواجه خواهیم شد؛ چون منابع ما محدود است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن