اجتماعی

ملاير ميزبان كنگره شهدا

فرماندار ویژه ملایر از برگزاری کنگره هزار و ۱۰۰ شهید ملایر و برگزاری همایش پیاده‌روی هشت هزار نفری در ملایر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سلمان اسماعیلی ظهر یکشنبه یکم خرداد ماه، در نشست هماهنگی برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان که با حضور سردار فرجی مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهارکرد: طبق سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، کنگره شهدای شهرستانی نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا کنگره ۱۱۰۰ شهید شهرستان ملایر امسال برگزار خواهد شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه خدمات‌رسان باید در برگزاری این کنگره به صورت صد درصدی پای کار باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه کنگره شهدای هشت هزار شهید استان همدان و کنگره‌های شهرستانی یک کنگره خدمات‌رسان است، گفت: در برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدای شهرستان ملایر، انجام کارهای تبلیغاتی و فرهنگی در قالب تئاتر، موسیقی، فیلم کوتاه و کلیپ مورد تاکید است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متناسب با سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، ملایر باید ایفای نقش کند، افزود: باغ موزه دفاع مقدس همدان یک گنجینه ارزشمند است و به یاد هزار و ۱۰۰ شهید شهرستان ملایر، هزار و ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان این شهرستان برای بازدید از باغ موزه دفاع مقدس اعزام شوند.

وی خاطرنشان کرد: همایش پیاده‌روی هشت هزار نفری به نام مبارک امام رضا(ع) و گرامیداشت هشت هزار شهید استان همدان همزمان با دهه کرامت در ملایر برگزار خواهد شد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری هر چه بهتر کنگره شهدای شهرستان ملایر استفاده شود، افزود: در راستای برگزاری این کنگره، به نام و یاد ۱۱۰۰ شهرستان ملایر ۱۱۰ نکته کلیدی از سبک زندگی شهدای این شهرستان در قالب کلیپ تهیه و به مردم ارایه شود.

وی گفت: مردمی‌سازی کنگره شهدای این شهرستان مورد تاکید است و سهم مردم باید در این کنگره پررنگ شود، همچنین دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای شهرستان ملایر با حضور روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی از دیگر اولویت‌های کنگره شهداست.

اسماعیلی با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید والامقام استان همدان یک وظیفه شرعی و تکلیف دینی و شرعی است، تصریح کرد: اگر نظام اسلامی به عنوان تنها حکومت شیعی عالم، بخواهد استمرار داشته باشد، باید فرهنگ ایثار و شهادت را نگه داریم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن