اجتماعی

برگزاری مراسم تجلیل از حافظان میراث فرهنگی

سومین همایش تجلیل از حافظان میراث فرهنگی و دفاع مقدس ملایر در مجتمع الماس و با حضور امام جمعه شهر،جمعی مسئولین دستگاه های اجرایی و اعضای انجمن های شهرستان برگزار شد‌.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛رئیس میراث فرهنگی ملایر شامگاه سه شنبه سوم خرداد ماه، در حاشیه این مراسم گفت: کشورهای مختلف که دارای سابقه تمدنی و تاریخی و موزه های بزرگ و معروف هستند، برنامه های خاصی را برگزار و مردم را تشویق می کنند تا علاوه بر بازدید از موزه ها، به آثار و میراث فرهنگی و تاریخی خود به عنوان گنجینه های ارزشمند بیشتر توجه کنند.

ابراهیم جلیلی افزود: امروز شناخت، حفاظت و معرفی آثار تاریخی و تمدنی کشور به عنوان ضرورت راهبردی، یک وظیفه ملی بوده و برنامه های بسیاری در این هفته برای پاسداشت میراث فرهنگی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در آخرین روز این هفته که به نام «میراث فرهنگی و دفاع مقدس» نامگذاری شده است، همایش تجلیل از حافظان میراث فرهنگی و دفاع مقدس را برگزار کردیم تا قدردان خون شهدا باشیم، اظهار کرد: شهدا برای حفظ این مملکت ارزش ها و دفاع از تمامیت مرزی و فرهنگ ایرانی اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند و امروز حفاظت از میراث فرهنگی همان دفاع و جنگ نرمی است که رهبری به آن اشاره دارد.

در ادامه امام جمعه ملایر بیان کرد: اگر شما به موزه ملایر نگاهی بیاندازید خواهید دید که تمام وسایل مورد استفاده تولیدات خودمان بوده و ما چیزی از فرهنگ غرب نداشتیم و خودمان تولید کننده بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری با بیان اینکه میراث فرهنگی، مایه افتخار هست و ما به سبک زندگی ایرانی_اسلامی خود افتخار می کنیم،افزود: امروز باید میراث فرهنگی و هویت تاریخی خود را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: «خرمشهر» میراث فرهنگی است و فرهنگ مقاومت را به ما یاد می دهد،بنابراین موزه ها باید این فرهنگ را به سطح جامعه بیاورند و آموزش فرهنگ ما باید از مدارس و دانش آموزان آغاز شوند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز گفت:امروز هجمه های فرهنگی دشمن بسیار بیشتر شده است و مخصوصا جوانان را در فضای مجازی نشانه گرفته است، لذا ما باید برای مدیریت این فضا تدبیر کنیم.

سرهنگ پاسدار علی اصغر فارسی با بیان اینکه باید جوانان را با مواریث فرهنگی آشنا کنیم تا شیفته چند داستان بی اصل و اساس و دروغین غرب نشوند، افزود: درست است که خرمشهر و سوم خرداد تمام شده اما در جبهه های فرهنگی خرمشهر ها در پیش است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن