اجتماعی

برگزارى جشن نسيم مهر


جشن نسیم مهر انجمن حمایت زندانیان همدان با حضورحجت الاسلام فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خانجانی دادستان مرکز استان ،ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان های همدان ،عبدالملکی مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان همدان ،جمعی از روسا و مسئوولان ستادی ،جمعی ازخیرین استان و خانواده های نیازمند زندانیان در سالن ولیعصر همدان برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبرى همدان آنلاين، حسن خانجانی دادستان همدان، در مراسم نسیم مهر انجمن حمایت از زندانیان مرکز همدان با اشاره به اینکه این انجمن برای حمایت از زندانیان به موجب قانون تشکیل شده است، اظهار داشت: زمانی که زندانی ای که مرتکب جرمی شده و با هدف اصلاح و باز سازی به زندان می رود تا دوباره به اجتماع باز گردد خود به خود خانواده این زندانی آسیب های زیادی خواهد دید بویژه زندانی هایی که سرپرست خانوار هستند با رفتنشان به زندان خانواده هایشان بشدت آسیب پذیر می شوند و بنابراین خانواده آنان نیازمند کمک های مستقیم می شوند.
وی با بیان اینکه انجمن مکلف است که بعد از اینکه فرد محکوم وارد زندان شد خانواده آنها را شناسایی و بررسی کند، افزود: در صورت نیاز به حمایت آنها را تحت پوشش قرار دهد و اجازه ندهد که کرامت انسانی این خانواده ها زائد شود.
دادستان همدان بیان کرد: سرپرست به مقتضای حکم قانون الان زندانی شده و در دسترس نیست اما نباید کرامت انسانی که برای اعضای خانواده بموجب اصل حقوق قانون اساسی مقرر شده لطمه ای به آن وارد شود لذا با بهره گیری از حمایت های خیرین و ظرفیت هایی که سازمان های مردم نهاد در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و …دارند حمایت از خانواده ها مقرر شده است.
وی با اشاره به اینکه خانواده زندانی ها در معرض آسیب هستند و باید مورد حمایت قرار بگیرد، اذعان کرد: شخص زندانی به هر علتی که از نظر قانونی بزهکار تلقی می شود و مستلزم مجازات زندانی شدن است اما خانواده آنان نباید آسیب ببیند.
ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان اینکه خانواده در نظام ما یک نهاد مقدسی است که کارکردهای بسیار خوبی دارد اگر این کارکردها بموقع انجام شود افرادی که در این خانواده رشد می کنند می تواند منجر به یک جامعه سالم، پویا و با نشاط شود، گفت: وقتی که یک سرپرست خانواده به هر طريقی گرفتار مشکلاتی می شود که طبق قوانین و مقررات به زندان معرفی می شود این فرد باید تاوان مجازات خود را خودش بدهد و خانواده‌اش هیچ نقشی در جرم این فرد نداشته باشد مجازات باید جنبه فردی داشته باشد.
وی افزود: انجمن حمایت زندانیان همدان به تنهایی نمی تواند مسائل و مشکلات را برطرف کند لذا سایر نهادهای حاکمیتی و حکومتی باید به کمک خانواده زندانی ها بیایند و آسیب های خانواده را کاهش دهند .
وی خاطر نشان کرد :یکی از قشرهای مظلوم در جامعه فعلی ما شاید خانواده همین زندانیان باشد مظلوم از این جهت که سرپرست خانواده به زندان افتاده خیلی از این خانواده ها به دلیل آبرو و اعتباری که در جامعه دارند از مراجعه به نهادهای حمایتی و مراکزی که کمک های نقدی یا غیر نقدی می کنند شاید امتناع کنند لذا این وظیفه انجمن حمایت مددکاران اجتماعی زندان است به این خانواده ها مراجعه کنند و مشکلاتی که در حوزه های مختلف خانواده ها ممکن است با آن مواجه باشند را برطرف کنند.
مدیرکل زندان های همدان اشاره کرد: با توجه به تلاشی که همکاران ما در انجمن حمایت از مرکز انجام می‌دهند کمک های خوبی به خانواده های نیازمند و مستحق در قالب کمک های معیشتی، درمانی، تامین جهیزیه و …. انجام دادند.
ذوالفعلی نژاد تاکید کرد: حمایت و کمک از خانواده زندانیان دارای اهمیت است و باید به خانواده زندانی کمک شود تا این افراد در معرض این قرار نگیرند که مشتری زندان شوند اگر کم توجهی یا بی توجهی شود یا مسئولین بی توجهی به این موضوع داشته باشند شک نکنید که این افراد در آینده مشتری زندان خواهند شد.
در پایان مراسم از جمعی از خیرین استان قدردانی شد
گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از تولیدات صنایع دستی و محصولات تولیدی بنیاد تعاون زندانیان همدان نیز در معرض دید و فروش حاضرین در مراسم قرار گرفت .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن