سلامت و پزشکی

تخصيص اعتبار ميلياردى براى مراكز بهداشتى

جذب 5.5 میلیارد تومان اعتبار برای برای تجهیز مراکز بهداشتی ملایر

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر از جذب 5.5 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و تکمیل و به روز رسانی مراکز درمانی خبر داد و افزود: حدود ۵ میلیارد تومان نیز برای بازسازی سایر مراکز بهداشتی و درمانی دریافت کردیم.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ دکتر کریم میرزایی ظهر سه شنبه ۲۴ خردادماه در جمع اصحاب رسانه، افزود: یکی از اولویت های اصلی ما ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت قابل قبول داریم.

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان مهر بخش غربالگری سرطان که یکی از نیازمندی های اصلی شهرستان به شمار می‌رود، راه‌اندازی شده و دستگاه های ماموگرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی خدمات خوبی به بیماران ارائه می دهند.

میرزایی با اشاره به وجود بخش زایمان در آب و زایمان بدون درد در بیمارستان مهر ملایر به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث افزایش فرزندآوری اشاره کرد و افزود: توصیه می‌شود والدین توجه ویژه‌ای به افزایش نرخ فرزندآوری داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت درمان ملایر ادامه داد: در بیمارستان مهر گسترش بخش خیرساز اورژانس در حال پیگیری و انجام است و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین بخش نازایی و ناباروری بیمارستان نیز ۹۰ درصد پیشرفته فیزیکی داشته و مقرر شده بعد از تکمیل، تجهیز و نصب امکانات آن به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول به راه اندازی داروخانه شبانه روزی در بیمارستان مهر و جذب دکتر داروساز در این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت: در سطح شهرستان در جذب نیروهای متخصص پزشک عمومی، پرستار، ماما، رادیولوژیست و … عملکرد خوبی داشتیم.

میرزایی با اشاره به اینکه نبود جراح قلب یکی از کمبودهای شهرستان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در بحث جذب پزشکان فوق تخصص نامه‌نگاری‌های لازم صورت گرفته است.
وی در مورد پیگیری تجهیزات پزشکی افزود: دو دستگاه دیالیز، دستگاه اکو و دستگاه رادیولوژی دیجیتالی برای بیمارستان مهر تهیه و نصب شد، همچنین برای بیمارستان امام حسین(ع) دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و پنج دستگاه دیالیز خریداری و نصب شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر اظهارکرد: بخش تخصصی اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) راه اندازی شده است و در حد یک بیمارستان کوچک به صورت تخصصی به بیماران خدمات‌دهی می کند که منجر به افزایش سطح رضایتمندی مراجعه کنندگان شده است.

میرزایی با بیان اینکه در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر پزشک جراح مغز و اعصاب بسیاری از عمل های تخصصی را انجام می‌دهد و درصد کمی از بیماران به شهرهای دیگر ارجاع داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتاق عمل، بخش تاسیسات و بخش آشپزخانه بیمارستان امام حسین(ع) در حال بازسازی و تجهیز هستند.

میرزایی با بیان اینکه با همکاری مجمع خیرین سلامت و شماری از خیرین نوع دوست ملایری بسیاری از بخش های مراکز درمانی احداث، بازسازی و تکمیل شدند، افزود: بخش همراه سرا در بیمارستان امام حسین(ع) نیز به زودی کلنگ زنی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قبلا 10 مرکز فوریت پزشکی داشتیم، خاطرنشان کرد: دو مرکز فوریت پزشکی دیگر نیز در شهر و روستا مجوز احداث گرفته اند، همچنین در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۴۰ مأموریت فوریت های پزشکی در سطح شهرستان رقم خورده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه افزایش رشته های دانشکده پزشکی یکی از اولویت‌های کاری ماست، افزود: امسال با پیگیری‌های انجام شده علاوه بر رشته پرستاری، رشته های فوریت های پزشکی و فناوری اطلاعات سلامت نیز در این دانشکده جذب دانشجو خواهند داشت.

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر جانمایی می شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین یک برنامه عملیاتی ۵ ساله، خاطرنشان کرد: مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی با همکاری نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشکده علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و در حال جانمایایی این پروژه هستیم که به زودی کلنگ ‌زنی می شود.
میرزایی اظهار کرد: بیمارستان ۹۶ تختخوابی را به ملایر نیز در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تکمیل زیرساخت‌های آن هستیم.

شهروندان همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رنگ بندی شهرستان ملایر از لحاظ وضعیت بیماری کرونا در حال حاضر آبی است، تصریح کرد: این رنگ بندی شکننده است و انتظار داریم شهروندان همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه با مشارکت مردم و همت مسئولین توانستیم به 2.5 سال گذشته را در بحث بیماری کرونا پشت سر بگذاریم، خاطر نشان کرد: این بیماری در ملایر مهار شده است و از سوم اردیبهشت سال جاری مورد مثبت بستری به دلیل کرونا در شهر ملایر و از اول اردیبهشت سال جاری مورد فوتی به علت ابتلا به کرونا نداشتیم.

میرزایی با اشاره به استقبال مردم از واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: حدود ۹۷ درصد مردم ملایر نسبت به کرونا واکسینه شده اند.

وی با تاکید بر اینکه برای ریشه کنی این بیماری، تکمیل روند واکسیناسیون امری ضروری است، افزود: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون بیش از 523 هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: ۲۲ هزار و ۵۴۰ هزار نفر دز اول واکسن کرونا، ۱۹۳ هزار و ۳۰۰ هزار نفر دز دوم واکسن کرونا، ۸۶ هزار و 150هزار نفر دز سوم واکسن کرونا و ۱۷۷ هزار نفر دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدایی شیوع بیماری کرونا تاکنون 54 هزار و 875 هزار نفر در سطح شهرستان ملایر تست کرونایشان مثبت شده است، توصیه کرد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان در دستور کار است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن