اجتماعی

باز كردن گره‌های کور ذهنی، وظیفه تبلیغات اسلامی

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد، افزود: ایشان در آن زمان فرمودند” ما به مجموعه نیاز داریم که حقایق را برای مردم باز کرده و گره های و نقاط کور ذهنی را برای مردم روشن کند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ حجت الاسلام و المسلمین روح الله نجفی مقدم ظهر پنجشنبه دوم تیرماه به مناسبت ” هفته تبلیغ و اطلاع رسانی” در جمع خبرنگاران، افرود: در جامعه امروز بازکردن گره های کور، همان جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه طی 42 سالی که از تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی می‌گذرد خدمات خوبیم ارائه شده، سازمان ثمرات خوبی داشته و پویایی و سرزندگی رسیده است، خاطرنشان کرد: این سازمان در چهار دهه اخیر منشا خدمات و برکات بوده است و امروز نه تنها ضرورت وجودی آن کاهش نیافته، بلکه روند فزاینده ای را در پیش گرفته است.

نجفی مقدم با استناد به سخنی از مقام معظم رهبری، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین روش های انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشن بینانه و ژرف نگرانه با هدف اجرای تبلیغ و عرضه اندیشه تابناک اسلام نام و محمدی به جامعه انقلابی و به ویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت شکل گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اساسنامه جدیدی که برای سازمان تبلیغات اسلامی تهیه و تدوین شده و به تایید نهایی مقام معظم رهبری رسیده است دو نکته حائز اهمیت است که شامل تبیین و عرضه فکر و فرهنگ و معارف اسلامی همراه با نوآوری و روش های نو و دیگری رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فرهنگی، تبلیغی و رسانه دشمنان انقلاب است.

وی بیان اینکه تحقق این دو نکته وظیفه امروز سازمان تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: در اداره تبلیغات اسلامی ملایر چهار مجموعه دینی و مردمی به عنوان بازوان ما مشغول به فعالیت هستند که شامل شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، نهضت پیشرفت بانوان و کانون قرآن و عترت شهرستان است.

نجفی مقدم با بیان اینکه این چهار مجموعه کار شبکه گسترده ای تبلیغ را در سطح شهرستان انجام می دهند، افزود: با رصدهای اطلاعاتی که داشتیم مشخص شد ۲۸۰ مجموعه فرهنگی- تبلیغی به صورت مستقیم با سازمان تبلیغات اسلامی ملایر همکاری دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود پنج هزار فعال فرهنگی و کنشگر فرهنگی به صورت مستقیم با ما در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: در ۱۵ حوزه فرهنگی، اجتماعی تبلیغی به صورت میدانی در حال فعالیت هستند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما باید کارهای تبلیغاتی و رسانه ای خود را به اندازه شبکه تبلیغ، گسترش بدهیم و البته در این زمینه کم‌ کاری‌های رخ داده را قبول داریم، بنابراین باید به سمت انجام کارهای نو و جدید برویم و جاذبه های دینی ایجاد کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر در مورد برنامه‌های هفته تبلیغ در این شهرستان، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه فعالیت مبلغین در حاشیه نماز جمعه، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در سه مسجد، برپایی نشست‌های تخصصی با مسئولین هیات مذهبی و مداحان تعطیلات مبلغین، سرکشی از مبلغین که در عرصه تبلیغ زحمات بسیاری کشیدند و پیشکسوتان این عرصه محسوب می شوند، سرکشی و دلجویی از پیرغلامان و ذاکرین اهل بیت(ع) و افتتاح خانه عالم در روستای حسین آباد شاملو در این هفته رقم می‌خورد.

نجفی مقدم با بیان اینکه برای این خانه عالم بیش از ۲۸۰ میلیون تومان هزینه شده و این پروژه در مدت هفت ماه ساخته شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۲ خانه عالم روستایی در سطح شهرستان وجود دارد و البته تعدادی خانه عالم مردمی نیز در سطح روستاها داریم، با این وجود نیازمند احداث خانه عالم در ۱۲ روستای دیگر هستیم.

وی یادآورشد: در طول ماه مبارک امسال ۴۰ جلسه با حضور یک استاد برجسته در بحث سبک زندگی اسلامی، جلسات راهبردی برگزار شد که ره آورد بسیار خوبی داشت.

نجفی مقدم در بحث جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: امروز مبلغین ما ایثارگرانه در روستاهای دور افتاده و بدون امکانات، به تبلیغ و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می پردازند که بازخورد خوبی داشته است.

وی به فعالیت جهادگرانه 50 مبلغ در روستاهای دور افتاده و فعالیت ۲۰ مداح در مناسبت‌های مختلف در مناطق روستایی کم‌ برخوردار اشاره کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن