اجتماعی

بانک جامع اطلاعات قرآن ملایر،پایلوت کشوری

مسئول کانون قرآن و عترت اداره تبلیغات اسلامی ملایر به فعالیت 30 مرکز قرآنی ثبت شده رسمی در سطح این شهرستان که شامل چهار موسسه قرآنی و ۲۶ خانه قرآن هستند، اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در سطح کشور به عنوان پایلوت در ملایر بانک جامع اطلاعات قرآن تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ ایرج یارمحمدی ظهر پنجشنبه دوم تیرماه به مناسبت ” هفته تبلیغ و اطلاع رسانی” در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه 500 مربی، استاد، حافظ، قاری، مفسر، مجری و هنرمند قرآنی در این بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده اند و شناسنامه دار شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین بانک جامع اطلاعاتی حافظان قرآن مشتمل بر ۲۰۰ نفر تشکیل و به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه در سطح شهرستان تاکنون ۳۳ حافظ کل قرآن شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ جلسه قرآن خانگی در طول سال برگزار و با ما همکاری می کنند.

مسئول کانون قرآن و عترت اداره تبلیغات اسلامی به برگزاری کلاس های آموزشی شامل روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی و قرائت قرآن و صوت و لحن در محل اداره تبلیغات اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: دهها محافل انس با قرآن در مناسبت های مختلف در طول سال برگزار می شود.

یارمحمدی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته ۴۶ کرسی تلاوت قرآن در سطح شهرستان برگزار شد، افزود: سال گذشته و امسال مسابقه فصل بندگی را در ماه رمضان برگزار کردیم و امسال بیش از ۳۶ هزار نفر از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند که رقمی بسیار کم نظیر بود.

وی با بیان اینکه با همکاری بنیاد نهج البلاغه در بیش از 50 مسجد شهر و روستا به صورت هفتگی جلسات تفسیر نهج البلاغه برگزار می‌شود، گفت: در ۱۲۰ مسجد و حسینیه نیز مراسم جزء خوانی قرآن را در ماه مبارک رمضان داشتیم.

یارمحمدی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۶ تاکنون بیش از20 دوره تخصصی تربیت معلم و کادر تخصصی قرآن در پنج محور برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر گواهی نامه کشوری تربیت معلم و مربی قرآن را دریافت کرده اند.

در ادامه مسئول نهضت پیشرفت بانوان اداره تبلیغات اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: نخستین آموزش دینی از کانون خانواده آغاز می شود و مادران در تربیت دینی فرزندان نقش اصلی را ایفا می کنند.

فروزان کردیوند افزود: با توجه به تجربه های تبلیغی و تهاجم فرهنگی متاسفانه مادران ما امروز فرسوده و افسرده شده اند و وظایف دینی خود را در قبال تربیت فرزندان به خوبی انجام نمی دهند.

وی تصریح کرد: این امر یکی از عوامل فاصله گرفتن کودکان، نوجوانان جوانان از دین محسوب می‌شود.

کردیوند با تاکید بر اینکه اداره تبلیغات اسلامی، کار تکمیلی تربیت فرزندان را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی متولیان مساجد به علت برخورد نادرست، سبب دین گریزی و زده شدن جوانان و نوجوانان از محیط مسجد می شوند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در بحث تولید محتوا سعی کردیم و به سمت برون سازی برنامه های فرهنگی برویم، خاطرنشان کرد: درحوزه عفاف و حجاب گام بزرگی برداشتیم و در ویژه برنامه ” ماهدخت” که در محل پارک چمران برگزار شد بانوان جوان به سمت حجاب گرایش یافتند.

کردیوند با اشاره به اینکه با اجرای ” طرح رفیقانه” در فضای مجازی بیش از ۱۵۰۰ دختر جوان را جذب کردیم و در این زمینه تولید محتوا می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: در هفته عفاف و حجاب برنامه‌های متنوع در دست اقدام است.

سید جلال موسوی، مسئول هیئت های مذهبی شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه سعی کردیم کارکردهای هیأت های مذهبی را صرفا از ماه محرم و صفر و بحث عزاداری خارج کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون هیئت های مذهبی ما وارد عرصه های اجتماعی شده اند و در عرصه تهیه جهیزیه، بسته های معیشتی، تولید ماسک و حتی بازسازی خانه های نیازمندان مشارکت جدی دارند.

مسئول کانون مداحان شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه فطرت انسان ذاتا پاک آفریده شده اما همیشه نیازمند تلنگر است، بیان کرد: برون سپاری برنامه ها در اولویت کاری ما قرار دارد، از سوی دیگر کارگاه های آموزشی تخصصی را برای مداحان برگزار می‌کنیم.

اسکندری با اشاره به اینکه حدود ۲۵۰ مداح آقا و ۸۳ مداح خانم شناسنامه‌دار و در سامانه کشوری طوبی با ثبت شده‌اند، خاطرنشان کرد: در بحث جهاد تبیین کلاس های آموزشی تخصصی را برای نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌کنیم تا سطح دانش آن ها را افزایش ‌دهیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن