سلامت و پزشکی

زنگ خطر وبا برای همدان

کارشناس سلامت محیط و مسئول روابط عمومی معاونت بهداشت از احتمال ورود بیماری وبا و اوج گیری آن در استان همدان خبر داد.

مهدی خدابخشی در گفت و با پایگاه خبری همدان آنلاین عنوان کرد: در خصوص رفت و آمدهای بین شهری و ورود مسافران در فصل تابستان به استان، امکان ورود بیماری وبا در همدان وجود دارد و به رعایت بهداشت فردی جهت مقابله با این بیماری تاکید بسیار شده است.

وی بیان کرد : ما به طور سالانه رعایت بهداشت تمامی مراکز تهیه غذا، رستوران ها، بیمارستان ها و … در دستور کار سازمان قرار می‌دهیم و در صورت مشاهده هرگونه بی احتیاطی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی با آن ها برخورد می‌شود.

 این کارشناس سلامت در خصوص جلوگیری از انتقال وبا افزود: این بیماری نوعی بیماری گوارشی بوده که می‌تواند از طریق دست‌های آلوده، تماس با مواد دفعی و استفراغ بیماران و یا وسایل و لوازم آلوده به مدفوع بیمار منتقل شود؛ همچنین می‌توان از طریق کنترل کیفی آب آلوده و شست‌و شو صحیح مواد غذایی و رعایت بسیار بالای بهداشت فردی از همه گیری این بیماری جلوگیری کرد.

مهدی خدابخشی درباره راه‌های درمان این بیماری اذعان کرد: بیماری وبا به دلیل اینکه یک بیماری اسهالی واگیردار است و توسط نوعی باکتری به نام ویبریوکلرا ایجاد می‌شود، درمان علامتی دارد و با خوردن آب فراوان و استفاده از محلول او آر اس می‌توان به بهبود حال بیمار کمک کرد، البته در صورت بدتر شدن حال بیمار، مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم ضروری است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن