اجتماعی

پیش‌بینی برداشت ۳۵ هزار تن گندم در ملایر

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه پیش ‌بینی می‌شود از سطح مزارع گندم این شهرستان، در فصل زراعی سال ‌جاری بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تُن گندم برداشت شود، از آغاز خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت گندم، پنج مرکز برای خرید گندم مازاد از کشاورزان پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سید مهدی میرباقری در جمع خبرنگاران در این رابطه افزود: سیلوی گندم سامن، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی تولید سبزدشت آورزمان، شرکت تعاونی تولید خردمند و شرکت تعاونی روستایی ازندریان به عنوان مراکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان آماده خرید گندم مازاد کشاورزان هستند.

وی از کشاورزان درخواست کرد: نسبت به فروش گندم مازاد خود در پنج مرکز پیش‌بینی شده اقدام کنند تا کمترین خللی در تامین امنیت غذایی کشور و این شهرستان به وجود نیاید.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و هزار تومان نیز دولت به عنوان جایزه در نظر گرفته که در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت می‌شود.

میرباقری بیان کرد: دولت تمهیدات خوبی را برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان اندیشیده و مبلغ خرید تضمینی گندم در کمترین زمان ممکن نیز توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از هم اکنون دستگاه‌های کمباین در حال برداشت گندم هستند و در زمان پیک برداشت، ۲۳۰ کمباین برای برداشت گندم در این شهرستان فعال است، گفت: با توجه به خسارت‌های ناشی از خشکسالی مزارع گندم و غیرقابل برداشت شدن حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم این شهرستان، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد امسال کاهش محصول داریم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن