اجتماعی

لايروبى و مرمت ١٢ رشته قنات

معاون استاندار و فرماندار ملایر با بیان اینکه ۱۲ رشته قنات در این شهرستان از محل اعتبارات ملی لایروبی و مرمت می‌شود، گفت:
سهم و وظیفه هر دستگاه در لایروبی قنوات مشخص شود و کم‌کاری در حوزه قنوات و موضوع آب پذیرفته نیست.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سلمان اسماعیلی شنبه ۱۱ تیر ماه در جلسه بررسی و رفع مشکلات قنوات ملایر، اظهار کرد: در این راستا مصوب شد در دو روستای ازناو و جوزان نیز طرح الگویی و شاخص وزارت جهاد کشاورزی در حوزه قنوات اجرا شود.

وی ادامه داد: یک لیست واحد از قنواتی که در سطح شهرستان قرار است اقدامات لایروبی انجام شود، تهیه و سهم و وظیفه هر دستگاه و همچنین محل تخصیص اعتبارات مشخص شود.

اسماعیلی با بیان اینکه لازم است در حفظ حریم قنوات و چاه‌های غیرمجاز برخوردهای جدی صورت گیرد، افزود: در کنار اقدامات لازم برای لایروبی قنوات، باید از ظرفیت نمایندگان مجلس و اعتبار در اختیار آنها، گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی و مردم استفاده شود و اقدامات در ملایر بومی‌سازی شود.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه وضعیت آب در این شهرستان به عنوان شهر جنوبی استان همدان نسبت به سایر نقاط بحرانی‌تر است، خاطرنشان کرد: ملایر جزء معدود شهرها در کشور است که در حوزه کشاورزی انگور آن ثبت جهانی شده و در این حوزه تعهد ملی و جهانی داریم و حفظ این میراث جهانی مشروط به تامین آب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: سهم و معدل این شهرستان نسبت به سایر نقاط استان همدان در آبیاری نوین ضعیف است و باید مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی بیان کرد: پیگیری و اجرایی کردن مصوبات حوزه قنوات و مساله آب ضروری است و هیچ جایی برای اغماض و کم‌کاری در موضوع آب وجود ندارد و هیچ کوتاهی در این حوزه پذیرفته نیست.

وی افزود: اقدامات خوبی توسط باغداران در حوزه اجرای آبیاری نوین انجام شده که نیاز است مشوق‌های خوبی به باغداران اختصاص یابد و از محل تسهیلات و یارانه‌ها به آنها کمک شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن