سلامت و پزشکی

تزریق دست کم 3 میلیون واکسن کرونا

کارشناس سلامت محیط و مسئول روابط عمومی معاونت بهداشت از تزریق 5687 دز واکسن در هفته گذشته در استان خبر داد.

مهدی خدابخشی در گفت و با پایگاه خبری همدان آنلاین عنوان کرد: تا کنون 3202802 دز واکسن در استان همدان تزریق شده است؛ همچنین تزریق دز چهارم واکسن کرونا در استان آغاز شده و شهرستان ملایر با تزریق  1446 دز  بعد از استان همدان با 5621 دز  بیش‌ترین آمار تزریق واکسن را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: زمانی که واکسیناسیون دز چهارم ابلاغ شود، ابتدا یک سری اقدامات جهت تست و آزمایشات میدانی انجام می‌شود و آن زمان که آزمایشات روی سیستم ایمنی بدن این افراد تأثیر مورد نظر را گذاشت، تزریق دز چهارم را برای این گروه سنی شروع می‌کنیم، همچنین در خصوص واکسیناسیون دز چهارم برای افرد سنین 5 تا 12 سال هنوز موردی ابلاغ نشده است.

این کارشناس سلامت افزود: در روز گذشته 789 بیمار مشکوک و سرپایی گزارش شده و به طور مجموع 225 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده اند؛ خوشبختانه آمار فوتی‌های ناشی از کرونا مجددا در استان به صفر رسیده است.

وی تاکید کرد: از بین بیمارانی که با علائم تنفسی( سرپایی) به مراکز مراجعه کرده اند 86 درصد آن‌ها دچار بیماری زمینه‌ای نبوده‌اند و باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از قبل توجه کنیم، همچنین آمار مراجعه آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن